7 dygn utan mat

Hej. Jag planerar att under Januari månad 2011 resa iväg till ett varmt land och vandra o campa i 7 dygn utan mat. Jag kommer bara dricka vatten, vatten med C-Vitaminbrustablett, the och kaffe.
Varför? Jag vill se hur det påverkar min kropp, prestationsförmåga, vilka känslor och upplevelser svälten kommer orsaka. Jag förstår att jag kommer svettas mycket och undrar om man skall skaffa salt i någon form? Salttabletter, finns det att köpa? Eller klarar man sig en vecka utan att tillföra kroppen salt? Jag tänker mig vandring i lugnt tempo, kanske 2 mil om dagen eller så. Till kvällen camping under bar himmel. Minimalt med utrustning.
Kommer skriva om turen (om det blir av), på: http://gustavroos.wordpress.com/

Undrar också om någon på forumet har provat en vecka utan mat?

/Gustav

tänk på att det kan vara skadligt.

Bra jobbat!

Härligt Gustav! Det var väl förnuftigt att äta lite om synen påverkades, och då är det ju så. Då vet vi till nästa gång. Undrar vad det beror på? (Ser fram emot en uppsjö stupsäkra professors-svar på den mer eller mindre retoriska frågan.)

Kör hårt nästa tur, och kom ihåg att rapportera till oss soff-överlevare. :)

Filmen o Juliana Kopke

Hej , jag har sett en film om Juliana kopkes fantastiska äventyr. Hon föll ur ett plan, föll 4000 m rakt ner i perus djungel. Sedan vandrade hon ensam i 10 dagar utan mat, endast i klänning och högklackade skor. Jag har lagt filmen i min dropbox och dom som vill titta på den kan hämta den via denna länk.

http://dl.dropbox.com/u/17503288/Werner Herzog-Wings of Hope.avi

Jag tror inte att jag bryter mot något speciellt copyrights eftersom det är en film som jag inte tror man kan köpa längre, jag tror den är gjord för tv.

I vilket fall, där kan man prata om överlevnadsvandring.

/Gustav

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg