Stadsbo eller inte har ingen större betydelse. Det finns många landsbygdsmänniskor som är bekväma av sig och stadsbor som är äventyrliga. Själv tillhör jag den senare sorten. Skåne är en landsända jag aldrig frilufsat i men vad jag har läst och förstått, inte minst av medlemmarna här på utsidan.se, så har Skåne en hel del att erbjuda med utmärkta vandringsleder genom lummiga bokskogar. Avsaknaden av bil behöver inte vara ett bekymmer, du äger säkert en cykel och det brukar räcka långt. Jag antar att ni har ganska bra bussförbindelser där nere och det borde ge en del möjligheter, om än att det krävs lite mer planering med avgångstider och bussbyten osv. Jag läser ditt inlägg där du skriver att du "vill bli" en äventyrare? Som jag ser det, så är du redan en äventyrare. Annars skulle du inte regga dig här och berätta om dina funderingar. Det finns inget som hindrar dig egentligen va? Stövlarna står där i garderoben, ryggsäcken och regnstället lika så och termosen står i ett av köksskåpen och skriker på uppmärksamhet. Om två dagar är det helg och du har alltså två dagar på dig att planera någon utomhusaktivitet till helgen, antingen lördag eller söndag. Så ge dig nu en spark i baken och sätt igång, ta klivet ut i spenaten. På måndag vill vi här på utsidan.se läsa om ditt helgäventyr!
Välkommen i gänget!
Välkommen i gänget!