Hej
Har sökt och läst endel och verkar finnas många kunniga här.
Ska som sagt vandra i maj och kör en Keto/Lchf baserad kost idag och därför vore det trevligt att inte behöva köra torrpåsar på kommande vandring.
Har uppfattat många bra tips såsom:
-Kokta ägg
-Salami / Ölkorv
- Majonäs
- Olivolja
Har förstått att det inte är så komplicerat att torka egen köttfärssås och att det med varmluftsugn går att köra flera plåtar på samma gång.
Egentligen är jag inte så kinkig när det kommer till att käka samma sak fler dagar i rad så för mig skulle en eller två rätter funka.
Men det verkar ju finnas väldigt många tips och tricks och det är lite svårt att sortera.
Så alla LCHF:are kom med era bästa tips och typ en dags/veckomeny
Jag tänker lite såhär:
Frukost
Ägg med salami och majonäs
Lunch
Gärna nåt varmt som inte blir så mycket disk haha
Middag
Den rejäla måltiden då jag inte kan sova hungrig. Här tänker jag att tex egentorkad köttfärsås kan funka.
Jag kommer ju inte ha med mig stekpanna utan det ska vara rätter som funkar med ett kokkärl.
Mellanmål/Snacks
Nötmix / Ölkorv typ
Som sagt alla tips är välkomna
Har sökt och läst endel och verkar finnas många kunniga här.
Ska som sagt vandra i maj och kör en Keto/Lchf baserad kost idag och därför vore det trevligt att inte behöva köra torrpåsar på kommande vandring.
Har uppfattat många bra tips såsom:
-Kokta ägg
-Salami / Ölkorv
- Majonäs
- Olivolja
Har förstått att det inte är så komplicerat att torka egen köttfärssås och att det med varmluftsugn går att köra flera plåtar på samma gång.
Egentligen är jag inte så kinkig när det kommer till att käka samma sak fler dagar i rad så för mig skulle en eller två rätter funka.
Men det verkar ju finnas väldigt många tips och tricks och det är lite svårt att sortera.
Så alla LCHF:are kom med era bästa tips och typ en dags/veckomeny
Jag tänker lite såhär:
Frukost
Ägg med salami och majonäs
Lunch
Gärna nåt varmt som inte blir så mycket disk haha
Middag
Den rejäla måltiden då jag inte kan sova hungrig. Här tänker jag att tex egentorkad köttfärsås kan funka.
Jag kommer ju inte ha med mig stekpanna utan det ska vara rätter som funkar med ett kokkärl.
Mellanmål/Snacks
Nötmix / Ölkorv typ
Som sagt alla tips är välkomna