Men herregud vilka angrepp. Frågan är helt hypotetisk.
Jag är själv en främjare av allemansrätten och tycker det är mycket viktigt att den bevaras.
Förutsättningen var ju att man fick sätta snaror fiska fånga djur etc. Vilket scenario som föregår detta är av mindre intresse. Tredje världskrig, postapokalyps etc. Du tvingas iaf bege dig ut i skogen och behöver vistas där i flera veckor och klara dig på det skogen har att ge. Om man någon gång ställs inför en situation där det gäller överlevnad så skulle iaf jag hellre välja att snara ett stackars djur för att hålla mig själv levande.
Frågan är ställd i sektionen för överlevnad, inte i "friluftsliv" eller "vilken fjällrävenjacka är bäst". Överlevnad per definition handlar väl om att leva före att dö. I stort sett alla diskussioner i denna sektion är därför hypotetiska, då sannolikheten att någon skulle hamna i en sådan situation är tämligen liten. Jag tycker det finns en vits med frågor trots att de är hypotetiska.
Det känns som fokus hamnat på fel sak. Frågan är ställd för att få fram vilka näringsämnen, föda man skulle prioritera att ta med sig för att lättare överleva.
@joanna: Du verkar veta mycket socker och hur det påverkar kroppen, mycket intressanta inlägg med massor med information.
@fson: Du har nog en poäng där
Det sägs ju att det är när hoppet försvinner som man dör. En flaska whiskey lättar nog upp humöret ett bra tag. Se bara till att portionera ut det hela, annars kan det nog gå illa.