Missade det där med underställ - med tanke på hur tung din sovsäck är, trodde jag att den klarade mer. Mitt sovunderställ är av den gammaldags fluffiga ullfrottesorten (faktiskt över 30 år gammalt...) och jag har klarat mig bra med det + min fina dunsovsäck, fast jag är frusen av mig. Har hänt att jag också dragit på mig tjocktröjan och mössan, om jag velat rota runt med armarna ute, däremot använder jag inte gärna det underställ jag går i på dagen - jag svettas mycket och det känns försiktigt uttryckt inte så fräscht .
Den principiella skillnaden mellan sovsäckslakan och underställ att de senare även går att använda till annat än att sova i.
Har man för mycket kläder på sig i sovsäcken, blir det nästan motsatt effekt, eftersom de måste värmas upp. För det mesta är de också mer fuktiga än man tror, och stjäl avdunstningenergi.
Den principiella skillnaden mellan sovsäckslakan och underställ att de senare även går att använda till annat än att sova i.
Har man för mycket kläder på sig i sovsäcken, blir det nästan motsatt effekt, eftersom de måste värmas upp. För det mesta är de också mer fuktiga än man tror, och stjäl avdunstningenergi.
Senast ändrad: