Den kommer att handla om mina olika äventyr stora som små.

Jag gillar allt från fjällturer till att grilla korv.

Användarnamn: Jazzy

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Paddling, Utförsåkning, Vinterbad.

Kycklingleden.

Kycklingleden är en annan led i Grums Kommun men den ligger i Liljedal. Denna leden är lite kortare än Sävsjöleden men den är mer krävande, och en del upp och ner. Dock är det inga problem att gå leden om man är lite tränad. Och det tog mig lite mer än er timme att gå den. Och även denna led inbjuder till en del vackra vyer.

Segerstad skärgård

Det blev en tur idag ut till Segerstad skärgård efter nattpasset. Det är gött att röra på sig efter ett arbetspass. Även här Segerstad kan man komma ut om man har en funktionsnedsättning, t.ex. sitta i rullstol.

Hammarö Sydspets

Idag på förmiddagen blev det en tur ut till Hammarö sydspets. Det är en tur som är funktionsanpassad. Och man tar sig ut till sydspetsen med rullstol.

Nygårdskällan

Idag blev det en tur till Nygårdskällan. Efter några timmars sömn efter nattpasset bestämde jag mig för en tur. Jag visste att det skulle vara blött idag eftersom det regnade friskt under gårdagen. Det blev en strapats i skogen över lerig mark och slippriga spänger och rötter.  Men jag tog mig helskinnad fram till källan som enligt sägen ska ge evigt liv om man dricker av vattnet, vi får se hur det blir med den saken.