Den kommer att handla om mina olika äventyr stora som små.

Jag gillar allt från fjällturer till att grilla korv.

Användarnamn: Jazzy

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Paddling, Utförsåkning, Vinterbad.

Alsterdalen

Denna led startar på Alster Herrgård och går upp mot frödingdungen och sedan följer du stigen upp till Gunnerud, sedan följer du Alsterälven ner till Alster Herrgård.

Sannaleden

Sannaleden är en rundled som går inne i Kristinehamn och startar vid gästhamnen och går runt sannaområdet. Jag gick Presterudsvägen och tog sedan av vid campingen vid ca 3 km, och sedan följde jag älven tillbaka och förbi Kristinehamns Arena. En liten trevlig tur i hjärtat av Kristinehamn.

Acksjöleden

Acksjöleden ligger strax norr om Molkom i Karlstad kommun. Jag tog bilen dit en förmiddag och påbörjade min vandring. Leden går till största delen inne i skogen och det är en riktigt fin led där man på slutet går över broar och följer en flod.

Frödingeleden

Fördingeleden startar i Alster i Karlstad, sen finns det lite olika vägval som man kan göra. Jag valde att gå till Välsviken, sedan fortsatte jag till  Örsholmen och vek av så jag kom ner på Kroppkärr. Där fortsatte jag runt Kroppkärrssjön och sedan förbi Kolonilottsommrådet. Jag kom sedan tillbaka till samma ställe i Välsviken och tillbaka till Alster. Detta är en trevlig led som går igenom olika delar av Karlstad.

Järnleden.

I min förberedelse inför Vasaloppsleden gick jag Järnleden som går från Hytte till Kristinehamn. Jag tog bilen in till Kristinehamn och sedan bussen upp till Hytte. Jag tycker personligen att denna leden var ingen höjdare, det var mycket vandrande på grusvägar, jag hade hoppats på mer skogsstigar. Och sen var det inte speciellt mycket att se heller.