Den kommer att handla om mina olika äventyr stora som små.

Jag gillar allt från fjällturer till att grilla korv.

Användarnamn: Jazzy

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Paddling, Utförsåkning, Vinterbad.

Vinterutbildning Trysil.

Fritidsledarna hade vinterutbildning i Trysil, där vi skulle få testa på olika vinteraktiviteter. Åka skidor både nerför och på längden kunde jag sedan tidigare, men jag fick testa på lite andra saker som snöskor, och åka olika fordon för personer med funktionsnedsättning. Det var en rolig vecka med många olika upptåg, och jag fick även testa på att sova i en bivack under säkra former.

Ridderuka i Beitostölen

Jag och ett gäng svenskar skulle till Norge och vara funktionärer på det som kallas Ridderuka i Beitostölen. Vi åkte från Kristinehamn till Beitostölen, där vi kom in i ett fantastiskt landskap med blå himmel, gnistrande sol och -20. En svensk skulle dela en hytte med en norsk funktionär och tre ungdomar med funktionsnedsättning. Denna vecka var otroligt rolig och jag lärde mig massor om skidor, om Norge, om funktionsnedsättningar även om jag kunde lite innan. Det fanns ett skidcenter i Beitostölen där vi fick låna skidor, och lära oss en hel del om skidor, vallning, pjäxor och åk-teknik. Vi byggde hopp som vi kunde hoppa i, vi var på långturer, vi var på disco, vi lagade mat tillsammans och bara hängde.