Den kommer att handla om mina olika äventyr stora som små.

Jag gillar allt från fjällturer till att grilla korv.

Användarnamn: Jazzy

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Paddling, Utförsåkning, Vinterbad.

Nygårdskällan

Idag blev det en tur till Nygårdskällan. Efter några timmars sömn efter nattpasset bestämde jag mig för en tur. Jag visste att det skulle vara blött idag eftersom det regnade friskt under gårdagen. Det blev en strapats i skogen över lerig mark och slippriga spänger och rötter.  Men jag tog mig helskinnad fram till källan som enligt sägen ska ge evigt liv om man dricker av vattnet, vi får se hur det blir med den saken.

Hultet

Idag blev det en runda på 5 kilometer innan nattpasset. Det var en medeltuff runda som var ganska kuperad. Denna runda var ny för mig på hultet men jag kommer att gå den fler gånger för det var lagom jobbig. Och så träffade jag på en kopparödla.

Niklasdal

Ja, idag blev det en tur till Arnön och Niklasdalsleden. Jag har inte varit här på ett tag med det är en trevlig led. Dock börjar den att bli igenväxt för att ingen antagligen går den.

Kristinehamns skärgård.

Ja, idag blev det en tur i Kristinehamns skärgård. Leden började genom en skogsled, men efter ca 4 km så kom jag ner till vattnet. Efter ytterligare en km så kom jag fram till Picasso-statyn som står i skärgården. Där tog jag en paus med en glass. Sen följde ca 3 km efter vattnet till där jag parkerade bilen. En lagom tur i ett soligt Kristinehamn.

Kvarndammen och hultet.

Ja, en liten vandring som började på Kvarndammen i Kristinehamn och fortsatte in i hultetleden. Sen blev det en liten tur på leden i hultet för att avslutas i Kvarndammen.