Den kommer att handla om mina olika äventyr stora som små.

Jag gillar allt från fjällturer till att grilla korv.

Användarnamn: Jazzy

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Paddling, Utförsåkning, Vinterbad.

Sävsjöleden.

Sävsjöleden denna pärla i Grums kommun. Efter avslutat jobbpass passade jag på att gå Sävsjöleden. Jag har velat gå denna led länge och nu hade jag möjligheten att göra det. Jag tog bilen till Sävsjöcamping och påbörjade min vandring. Efter ca en km så kommer du till en flotte och får åka den för att komma till andra sidan. Det var lite jobb med att åka med flotten men det var helt ok. Sedan var det en varierad vandring runt Sävsjön. Jag åt bullens pilsnerkorv uppe på en höjd med en fantastisk vy. Sammanfattningsvis så är detta en lagomt jobbig led på ca 9 km med vacker natur runt Sävsjön.

2024-07-26 13:18   Håkan Friberg
Jag är imponerad över hu lilla Grums kan erbjuda så många fina leder i omedelbar närhet till samhället.
Grattis till er som bor i närheten.

2024-07-26 18:40   OBD
Häftigt med lindragen flotte!

Segerstad skärgård

Det blev en tur idag ut till Segerstad skärgård efter nattpasset. Det är gött att röra på sig efter ett arbetspass. Även här Segerstad kan man komma ut om man har en funktionsnedsättning, t.ex. sitta i rullstol.

Hammarö Sydspets

Idag på förmiddagen blev det en tur ut till Hammarö sydspets. Det är en tur som är funktionsanpassad. Och man tar sig ut till sydspetsen med rullstol.

Nygårdskällan

Idag blev det en tur till Nygårdskällan. Efter några timmars sömn efter nattpasset bestämde jag mig för en tur. Jag visste att det skulle vara blött idag eftersom det regnade friskt under gårdagen. Det blev en strapats i skogen över lerig mark och slippriga spänger och rötter.  Men jag tog mig helskinnad fram till källan som enligt sägen ska ge evigt liv om man dricker av vattnet, vi får se hur det blir med den saken.