Den kommer att handla om mina olika äventyr stora som små.

Jag gillar allt från fjällturer till att grilla korv.

Användarnamn: Jazzy

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Paddling, Utförsåkning, Vinterbad.

Brattforsleden

Idag blev det en tur på Brattforsleden, den ligger mellan Karlstad och Filipstads kommun. Väldigt fina stigar att vandra på och mycket vacker natur. Jag kommer att åka hit fler gånger för det finns fler leder att utforska. Men som en vis man sade så bör man inleda sin vandring med gofika så det gjorde jag.

2024-07-28 09:00   BrittMarie
När det närmade sej millennieskifte frågade mannen i mitt liv(som var Karlstadbo) var jag ville fira nyår. "Under stjärnorna på Brattforsheden", svarade jag och så blev det. Fast det snöade...
Minns inte om det fanns vandringsleder där då men lite tidigare hade vi varit och tittat på området där den stora skogsbranden varit.
Fina bilder, lockar till att återknyta bekantskapen med området!

Sandbäckstjärn.

Segerstad skärgård

Det blev en tur idag ut till Segerstad skärgård efter nattpasset. Det är gött att röra på sig efter ett arbetspass. Även här Segerstad kan man komma ut om man har en funktionsnedsättning, t.ex. sitta i rullstol.

Hammarö Sydspets

Idag på förmiddagen blev det en tur ut till Hammarö sydspets. Det är en tur som är funktionsanpassad. Och man tar sig ut till sydspetsen med rullstol.