Hej!
Vi har för tillfället ett Bergans compact light 2, vilket jag inte är helt nöjd med. Tycker att innertältet hänger ned så mycket så att det tar i sovsäcken nere vid fotändan samt att det nu har blivit för litet när vi blivit med hund.
Kan inte mycket om kvalitet och olika märken så jag tänkte vända mig till er här som är mer insatta än jag i denna djungel!
Blir jätte glad om vi kan få lite tips och råd i vårt val av tält!
Mvh,
Evelina
Vi har för tillfället ett Bergans compact light 2, vilket jag inte är helt nöjd med. Tycker att innertältet hänger ned så mycket så att det tar i sovsäcken nere vid fotändan samt att det nu har blivit för litet när vi blivit med hund.
Kan inte mycket om kvalitet och olika märken så jag tänkte vända mig till er här som är mer insatta än jag i denna djungel!
Det är alltså jag, min sambo och vår labrador som ska sova i tältet (hunden sover inne i tältet med oss, oftast på mitt liggunderlag än fast hon har ett eget...). Så ett större tält än Bergans compact light 2 vore bra, då det känns lite trångt då vi är alla tre.
- Vi tältar endast på vår, sommar och höst, både i fjällen och i hemtrakterna i Skaraborg.
- Vi vill ha en absid med förvaring för ryggsäckarna, sen funderar vi även om det är bra att absiden är så pass stor så det finns möjlighet att sitta i absiden medans man lagar mat vid dåligt väder.
- Har tyvärr inte råd med ett dyrare tält, så vi tänker oss prisklassen upp till 5000 kr, men tips på billigare vore trevligt
- Vikt och prisklass kanske hör ihop, men vill inte ha ett allt för tungt tält då det ska bäras på under 4-7 dagar.
- Kan tänka oss begagnat, men vad ska man tänka på då så man får ett tält som håller flera år?
Blir jätte glad om vi kan få lite tips och råd i vårt val av tält!
Mvh,
Evelina