Tack för tipset! Ja problemet med sluttande tak vill jag helst undvika, så det var bra att du skrev att Anjan och Nallo har det. Ska titta närmare på Kaitum, såg ju otroligt rymligt ut! Då kanske till och med hunden väljer att sova i fotändan istället för att ta upp min plats
Ja det är oförskämt trevligt inuti ett kaitum. Hittade en bild där man får bättre grepp om formen på innertältet, god sitthöjd rakt igenom även på tvåmannaversionen. Det är just ett tält som är en tunnel
Rekommenderar helt klart ett Kaitum 3 över Kaitum 2. Prisskillnaden och viktskillnaden är så pass liten, och det tar inte så mycket mer plats i terrängen som nedan bild visar. Den upplevda skillnaden i innerutrymme är enorm.
Nackdelarna är just att tältet tar en del plats, att det inte är fjäderlätt och att det är ohyggligt dyrt. Det finns så klart andra rymliga tält där ute men är ni intresserade av Hilleberg så tänkte jag bara ge min syn på vilket jag tycker passar din kravbild, eftersom jag själv precis provlegat de flesta och gjort mitt val