Alltså, utseende må vara en sak men inte tycker jag att det är någon prestige i en klocka för ett par tusen. Det är väl mer hos klocknördar som hävdar att mekaniska klockor är helt suveräna trots återkommande behov på service och dyrt inköpspris. Det är ingen prestige i att jag fick byta urverk heller. Jag tycker mer att det gått prestige i att bevisa att jag och andra är möp och köper helt värdelösa produkter för att Luminox m.fl. andra i sin reklam visar på fräsiga människor och yrken. Inte har jag köpt en sådan klocka för att någon militär på andra sidan pölen eventuellt kör med en sådan.
Jag gjorde lite research på nätet och det jag först föll för är tritiumbelysningen som är helt outstanding. Så otroligt skönt att man alltid i alla lägen direkt ser vad klockan är. Nu har jag min Polar pulsklocka på mig och stör mig ofta på att jag måste använda andra handen för ett trycka på lysknappen.
Jag gjorde lite research på nätet och det jag först föll för är tritiumbelysningen som är helt outstanding. Så otroligt skönt att man alltid i alla lägen direkt ser vad klockan är. Nu har jag min Polar pulsklocka på mig och stör mig ofta på att jag måste använda andra handen för ett trycka på lysknappen.