Vildmarksmässan 2012

Satt och letade efer annat då jag såg den här tråden. Ska besöka mässan nästa år.

När jag läste inläggen kom jag att jämföra med fotomässan (23-25 November i år)

Fotomässan gillar jag:
* Alla de stora tillverkarna är där och visar upp sina prylar. Lite service på kameror och optik håller dom med. Man kan gå och känna på och prova grejorna.
* Flera stora och små butiker har mässförsäljning.
* Föredrag och symposier på flera scener, alla intressanta för sina resp. målgrupper
* En jätteavdelning med fotoutställning med bilder från många, både amatörfotografer och proffs. Bara att gå runt och kika, tycka, beundra.
*Fotoklubbar och andra organisationer med fotoinriktning är där.
*Temaresearrangörer finns där.

Tänk om vildmarksmässan vore lika allomfattande, men vad vet jag? Har aldrig besökt någon förut, men nästa åker jag till.

Kanske vildmarksmässan skulle slå sig ihop med någon annan än båtarna?

Jag tror att Foto och Vildmarksmässan skulle gå bättre ihop än Vildmarks-båt mässan. Då det är många som använder sig just av naturen som foto-objekt.

Vildmarksmässan måste bättra på sitt innehåll. Den blir ju inte bättre av att gå ihop med en annan mässa.
Fotomässan har för övrigt varit en bra mässa, de gånger som jag varit där. Men jag kommer nog inte besöka den i år.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
thomalin Prylspan på Vildmarksmässan Utrustning allmänt 23
Almgren Vildmarksmässan blir allt sämre Utrustning allmänt 7

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg