I sommar så har jag tänkt att anordna en friluftshelg för lite vänner och bekanta, både för sällskapet och för att få ungdomarna att få upp ögonen för vildmarksliv och natur.
Då har jag tänkt att vi ska åka ut i en skog som ägs av en bekant och bygga vindskydd samt leka i en del vildmarkslekar!
Jag har en del idéer men skulle gärna vilja ha lite fler och jag vet att med den samlade kompetensen och idéerna här ifrån medlemmarna på utsidan så kan vi göra detta till en riktigt häftig helg!
Några av de idéerna på tävlingar/aktiviteter jag har är:
1. Deltagarna får själva bygga sin bivack för helgen
2. Tända eld med eldstål på tid
3. Bygga hängbro/repbro över ett vattendrag.
4. Pilbågsskytte
5. Orientering, deltagarna får kartor och får själva lokalisera sin middag som är utlagd på olika platser.
6. Föredrag om överlevnadsteknik och vad som är viktigt att tänka på om man går vilse i skogen.
7. Första hjälpen samt bygga en improviserad bår
Har ni några fler förslag på aktiviteter så ös på!
Tack på förhand
Då har jag tänkt att vi ska åka ut i en skog som ägs av en bekant och bygga vindskydd samt leka i en del vildmarkslekar!
Jag har en del idéer men skulle gärna vilja ha lite fler och jag vet att med den samlade kompetensen och idéerna här ifrån medlemmarna på utsidan så kan vi göra detta till en riktigt häftig helg!
Några av de idéerna på tävlingar/aktiviteter jag har är:
1. Deltagarna får själva bygga sin bivack för helgen
2. Tända eld med eldstål på tid
3. Bygga hängbro/repbro över ett vattendrag.
4. Pilbågsskytte
5. Orientering, deltagarna får kartor och får själva lokalisera sin middag som är utlagd på olika platser.
6. Föredrag om överlevnadsteknik och vad som är viktigt att tänka på om man går vilse i skogen.
7. Första hjälpen samt bygga en improviserad bår
Har ni några fler förslag på aktiviteter så ös på!
Tack på förhand