Jag testade en gång för en minst sagt kortvarig PT och då kändes 16 kg problemfri, men senare har jag känt på en sådan bumling i en butik och blev fundersam. Kettlebell är ju inte en armövning alls, men hämmas säkert ändå av att min högerarm är så sjukt svag. Nu skickade jag av en händelse nyss ett mejl till min PT inför kommande träffar där jag bl a föreslog att vi skulle testa kettlebell på vår nästnästa träff, den 2 mars. Väntar ivrigt på respons.
Vi hann egentligen bara med 12 kg. Han noterade hos mig en (omedveten) tendens att "hjälpa till" med armarna, men efter
ett tag började jag få in tekniken. Nästa träff är först den 16 men han gav mig en sorts "pröva-på-biljett" som ger mig ett gratis träningspass på gymmet (en gest som jag verkligen uppskattade). Detta bl a för att kunna göra övningar som kräver mer avancerade redskap och tyngre vikter (stång-max hemma är 30 kg).
Jag tänker använda det tillfället till att bl a testa mina vanligaste övningar, men med tyngre vikt.
En tanke som slår mig -- varför gick det så bra med 16 kg den där enda gången i december? Kanske för att mina svaga armar (den ena är nästintill värdelös) inte kan "hjälpa till" på det där felaktiga sättet!