veckoturs packning!

johankse; sa:
Om du följer Fjällsäker eller salig Gunnar Linds råd kommer du att behöva en 130 liters, 5,3 kg ryggsäck och då blir genast allt så mycket säkrare!
Eller...........?

Inte säkert. Man riskerar nog att skada sig när man försöker trycka ner en sån rygga i kajakens lastutrymmen.

Men jag har å andra sidan ingen erfarenhet av kajakpaddling på fjället.
;)

Martin Fjaderlatt.se; sa:
johankse; sa:
Om du följer Fjällsäker eller salig Gunnar Linds råd kommer du att behöva en 130 liters, 5,3 kg ryggsäck och då blir genast allt så mycket säkrare!
Eller...........?

Inte säkert. Man riskerar nog att skada sig när man försöker trycka ner en sån rygga i kajakens lastutrymmen.

Men jag har å andra sidan ingen erfarenhet av kajakpaddling på fjället.
;)

När jag var på forspaddlingskurs i Åre för ca 20 år sedan, så berättade kursledaren (som jobbade med att köra pistmaskin på vintern) att han ”paddlat” med forskajaken utför fjället (Åreskutan) när det kommit mer än 20 cm nysnö.

Om dett var sant eller bara en ”önskedröm” har jag ingen aning om. Jag vill gärna se några bilder innan jag är övertygad om att det går, och att det är roligt.

Per Brune

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg