Veckotävlingen

Årets fiskare 2020, ställning efter omgång 51

fiskarlennart, 118,5 p
pegason, 98 p
Ahvenet, 89 p
lausvik, 74,5 p
Norgefiskaren, 71,5 p
Jiggprofeten, 7,5 p
Trasselkludd, 6 p
_tobbe_, 1 p

En (1) vecka/omgång återstår av årets tävling. Visserligen är det hela avgjort redan vad gäller "pallplatserna" men Trassel skulle teoretiskt kunna komma ikapp Jiggprofeten och hur som helst så är ju det här en tävling i sann coubertinsk anda. dvs det är viktigare att delta än att placera sig.

Har du vä
Va fn!? Typ 20% av vad jag fångar på en hel säsong, tar vissa upp på en förmiddag!
Ibland undrar man hur i hvete det går till, och vad man själv gör för fel som aldrig når dessa siffror.
Får ändå hoppas att "profeten" tar sig i kragen och ger sig in i tävlingen på allvar 2021!?

Har du vägarna förbi Lausviks fiskemarker så är du välkommen ut på en tur.

Nu när du verkar ha nätkontakt så vore det kul om du hänger på. Om en vecka står alla på noll igen. Och kanske gör Trassel mfl come back 2021? Dessutom finns det ju en massa andra fiskare utan koppling till det gamla forumet. The more the merrier!

Ok det får bli så då! Nu peppar jag inför det kommande årets flugfiske premiär efter gädda. Undra hur en sån känns på en snabb flugklinga?

(från söndagspasset)

Bilagor

• Pikey.jpg
    Pikey.jpg
    558.3 KB · Visningar: 94
Fick ett gäng fina havsöringdrag i julklapp. De måste naturligtvis testas, så jag låter flugspöt stå idag när jag ger mig ut. Vilket härmed anmäles.

BTW så ser jag i kalendern att 2020 har en vecka 53 så det här är bara näst sista omgången.

Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg