Ser fram till flugfiske i älven när ni kommer!!Blir alltmer kompis med fluggrejorna. Nästa steg i utvecklingen blir förhoppningsvis att fånga fisk med dem. Idag var det nära. En spigg nafsade på min chockrosa dräprmask. Noll poäng.
🇳🇴🇳🇴
Ser fram till flugfiske i älven när ni kommer!!Blir alltmer kompis med fluggrejorna. Nästa steg i utvecklingen blir förhoppningsvis att fånga fisk med dem. Idag var det nära. En spigg nafsade på min chockrosa dräprmask. Noll poäng.
Enhandsspö #9? För det är väl lax det handlar om? Skulle vi ha det finväder jag räknar med så kan ju lättare grejor komma till pass uppe i fjällvattnen.Ser fram till flugfiske i älven när ni kommer!!
🇳🇴🇳🇴
Vi kan fiska i fjället med lätta grejor. Annars passar 8-9# i älven!!
👍
Det kan vara så. Men hoppas att det går fint.Min gissning säger att inga svenskar blir insläppta i Norge nästa år heller.
Trassel o Lausvik: Ni får satsa på fiske på hemmaplan nästa år också för 17 vet hur länge den här pandemin fortsätter.
Enligt reglerna behöver man inte föranmäla fiske lör/söndag om man inte fiskat tidigare i veckan så du leder omgången på 20 poäng. WB och jag hoppas att snipjägar´n läser...Inte anmäld men slutade på 19 gäddor vid lunchtid. 1 på 97cm 6.5 kg och den andra på 95cm 6.2 kg. De högg på 50 cm djup. Morgonfisket med lugn sjö bjuder på extremt visuellt fiske med stora plogar bakom betet.
19 gäddor vid lunchtid.
Ja vaffan, i soffan nappar det dåligt.Va fn!? Typ 20% av vad jag fångar på en hel säsong, tar vissa upp på en förmiddag!
Ibland undrar man hur i hvete det går till, och vad man själv gör för fel som aldrig når dessa siffror.
Får ändå hoppas att "profeten" tar sig i kragen och ger sig in i tävlingen på allvar 2021!?
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Veckotävlingen - anmälningar | Fiske | 9 |