Veckotävlingen

Men i vanlig ordning så finns det inga hinder i framtida visioner men när man knegar på och tiden väl kommer så blir det aldrig som man tänkt sig.
En sak livet lärt mig är det fina med att bygga luftslott och det gäller i högsta grad för fisket. Verklighetens fisketurer och fångster kan sällan mäta sig med de man drömt om och i fantasin drabbas man aldrig av regn, rullhaverier eller läckande vadare. Det ska man ta vara på och att bli besviken är bara kortkastad mental energi. Bättre då att genast börja bygga ett nytt, ännu vackrare, luftslott.

Jag slängde snabbt ihop lite musik till mig själv för att kunna ha något att öva till på parkeringen. Det är väldigt tillfredställande att hitta flödet med fluglinan. Jag har varit tungt nere i drogträsket och jag var livrädd när jag testade syra första gången. Snacka om ett djupt hål. Men flugfiske? Jag menar Ahvenet. Bara för att du varvar mellan spinn och fluga innebär det inte att du förlorar jobbet för att du blir manisk att binda flugor mitt i natten , inte heller att du dunkar frugan i köksbänken för att du går miste om ett perfekt flugfiskepass för att du måste åka och köpa kattsand. Inte heller att du måste köpa ett nytt spö på avbetalning. Köp dig ett klass7-8 spö , beställ hem ett gäng med flugor som är beprövade och lite tafsmaterial och du har blivit ännu mer dynamisk i din passion. Jag säger ja! Jag har sett dig dra havsöring , med det flowet du verkar ha så tar du lätt hem matchen med ett flugfiskekit ! :)

Du har kanske fått saker att börja röra på sig 😉

Det kostar på att följa Junior-VM:s nattsändningar men nu har jag vaknat och fått i mig frukost. Om jag skyndar mig så får jag en dryg timmes tjänligt dagsljus. Sista chansen i år... Anmäler fiske idag.

Gott Nytt År!

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg