Blev bara 2 små mörtar och en liten abborre till katterna = 23p vilket ger 80p under veckan med de 52p från Marstrand.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Veckotävlingen
- Trådstartare lausvik
- Start datum
En sak som dök upp i mitt huvud när jag drillade öringen på Marstrand var det som hände för ett antal år sedan i Norra Grundsund Jag och Mille bottenmetade och plötsligt fick Mille ett kraftigt napp som visade sig vara en öring i 2-kilosklassen, naturligtvis låg håven i bilen . Mille fick in den mot bergkanten och enda chansen var att försöka greppa den med händerna. Fick tag i den men den gjorde ett slag med kroppen och jag tappade den samtidigt släppte kroken. Öringen blev liggande mot bergskanten och jag gjorde ett desperat försök att få tag i den varvid jag tappade fotfästet och gled ner i vattnet. Mille rusade iväg och ropade "Farfar ligger i havet" var ju snabbt uppe men blev lite blodvite på knäna då berget jag gled ner för var försett med en del havstulpaner och kortbyxorna skyddade ju inte nedre delen av benen. Det kändes änna gött att jag lyckades landa Marstrandsöringen.
Alla gamla rävar vet, av erfarenhet, att det är när håven är hemma som storfisken hugger.En sak som dök upp i mitt huvud när jag drillade öringen på Marstrand var det som hände för ett antal år sedan i Norra Grundsund Jag och Mille bottenmetade och plötsligt fick Mille ett kraftigt napp som visade sig vara en öring i 2-kilosklassen, naturligtvis låg håven i bilen . Mille fick in den mot bergkanten och enda chansen var att försöka greppa den med händerna. Fick tag i den men den gjorde ett slag med kroppen och jag tappade den samtidigt släppte kroken. Öringen blev liggande mot bergskanten och jag gjorde ett desperat försök att få tag i den varvid jag tappade fotfästet och gled ner i vattnet. Mille rusade iväg och ropade "Farfar ligger i havet" var ju snabbt uppe men blev lite blodvite på knäna då berget jag gled ner för var försett med en del havstulpaner och kortbyxorna skyddade ju inte nedre delen av benen. Det kändes änna gött att jag lyckades landa Marstrandsöringen.
52+23=75Blev bara 2 små mörtar och en liten abborre till katterna = 23p vilket ger 80p under veckan med de 52p från Marstrand.
Där slog huvudräkningen slint , tror faktiskt att jag kladdat ner siffrorna på en lapp och när jag tittade så såg 2:an ut som en sjua, bäst att korrekturläsa i framtiden.52+23=75
Skulle prova att fiska djupt idag på en ny plats. Men där var det någon som lagt nät typ hela sträckan så blev inte så mycket fiskat där. Hittade istället en och annan plats som så lovande ut för öring och det visade sig stämma bra. Blandade typer av kontakter. Följare av bra storlek, hugg av rätt fin fisk som klev av och några små satt fast hela vägen.
Har träffat på tillräckligt med döda sälar nu för att känna igen lukten av dom. Det var något som inte luktade så angenämt och visst var det en ruttnande säl.
För tävlingen blev det 12 poäng med två öringar.
Anmäler idag ifall det blir fiske.
Det blev fiske idag men ingen fisk upp. Det närmsta jag kom var en liten öring jag tappade.
Veckans total 12 poäng.
Resultat omgång 36
fiskarlennart, 75 p
pegason, 28 p
Ahvenet, 12 p
lausvik, 0 p
Ställning efter omgång 36
fiskarlennart, 102 p
lausvik, 62,5 p
pegason, 52 p
Ahvenet, 50 p
Norgefiskaren, 48,5 p
Trasselkludd, 46,5 p
Mille, 5,5 p
Maya, 3 p
Mittfältet drogs ut ytterligare när Anders och Håkan lät spöna vila medan pegason gjorde ytterligare en stabil insats. Lennart var så uppjagad efter sin fina öringfångst att han inte klarade enkel addition men vann överlägset gjorde han. Igen.
fiskarlennart, 75 p
pegason, 28 p
Ahvenet, 12 p
lausvik, 0 p
Ställning efter omgång 36
fiskarlennart, 102 p
lausvik, 62,5 p
pegason, 52 p
Ahvenet, 50 p
Norgefiskaren, 48,5 p
Trasselkludd, 46,5 p
Mille, 5,5 p
Maya, 3 p
Mittfältet drogs ut ytterligare när Anders och Håkan lät spöna vila medan pegason gjorde ytterligare en stabil insats. Lennart var så uppjagad efter sin fina öringfångst att han inte klarade enkel addition men vann överlägset gjorde han. Igen.
Anmäler fiske i morgon torsdag , arttävling på Marstrand.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Veckotävlingen - anmälningar | Fiske | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg