Veckotävlingen

Resultat omgång 34

fiskarlennart, 51 p
Ahvenet, 50 p
lausvik, 17 p
Norgefiskaren, 12 p

Ställning efter omgång 33

fiskarlennart, 96 p
lausvik, 61,5 p
Norgefiskaren, 48,5 p
pegason, 47 p
Ahvenet, 47 p
Trasselkludd, 46,5 p
Mille, 5,5 p
Maya, 3 p

Lennart fortsätter att meta och drygade ytterligare ut sin redan i praktiken ointagliga ledning. I Norge fiskades det i älv och fjord medan Trassel och snipjägar´n lämnade WO den här omgången. Fortfarande är det dock väldigt tätt med tre gubbar inom 0,5 poäng.

Här har vädret gett attan i prognoserna och oavsett vad meteorologerna förutskickat har det varje dag kommit rejäla skurar. Även idag är uppehåll utlovat men jag vet... OM den utlovade solen visar sig i morgon ska jag ge mig ut med tält och spö. Tältet tänker jag i så fall spänna upp och ge en rejäl omgång impregnering. Sedan får det stå i skuggan och torka medan jag fiskar.

Sova? Det gör jag hemma (efter att ha sett F1-sammandraget från Zandwoort).

Tidig morgon, 6 grader, Hotlove i båten, vittjning av burar: 1st flodkräfta, C&R.
In till land med burarna och växlade över till fiske.
Vi letade efter abborre, men lyckades inte hitta något riktigt hett ställe.
All fångst var utspridd med en fisk här och en där, och bara tusenbröder.
Hotlove tog 4st borrar.

Rapport 3/9 Lördag: 4st (70, 69, 60, 50). 10st Abborrar (största 23cm)

20220903_080404.jpg20220903_084351.jpg

Blev fiske i insjö istället för hav idag. Två gäddor som spottade betet precis vid båten så jag höll på att bli träffad. Något som nafsade i svansen på flugan när jag försökte med det. En liten abborre blev det dock.

11 poäng.

Resultat omgång 35

pegason, 34 p
fiskarlennart, 31 p
Ahvenet, 11 p

Ställning efter omgång 35

fiskarlennart, 98 p
lausvik, 61,5 p
pegason, 49 p
Norgefiskaren, 48,5 p
Ahvenet, 48 p
Trasselkludd, 46,5 p
Mille, 5,5 p
Maya, 3 p

pegason segade sig med seger i veckans omgång upp på tredjeplatsen i sammandraget. Anders och Håkan (och jag) vilade från fisket medan Lennart tog sitt ansvar som kattägare. Fortfarande spännande (om vi bortser från förstaplatsen...).

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg