Veckotävlingen

Jo passa på du, för TL överväger en ny regel som begränsar tävlingsfiske i norska fjordar till högst en gång per vecka. Eller månad...
Jag förstår din tanke här. Fiske Norge är något helt annat.
du skulle tatt svingen in til rosendal.
Blivit med på fjord/älvfiske eller fjällfiske!!
Det låter ju väldigt trevligt. ☺️
Är här med jobbet så finns inte så mycket att säga till om plats och schema.

Anmäler fiske idag.
Idag var vi ute med en turbåt. Vi började ganska långt in i fjorden för att fiska makrill till mat och bete. Jag hade med min lättare utrustning på båten, 8 fot 10-30 gram, och använde den för att fiska med istället för utrustningen som bjöds på båten.
Personalen trodde inte riktigt på vi som valde våran egen lätta utrustning. Så dom var allt nyfikna på hur det gick för oss.

Vi hade under gårdagen lärt oss att vi kunde fiska väldigt djupt med några utav våra beten trots deras låga vikt på 12-18 gram.
Så vi drog en del sej och bleka medan dom andra bara fick makrill.

Blekan på bilden blev den största blekan och det var bra fart i den. Bjöd på långa fina rusningar.

Min utdelning för dagen blev:
1 sej
4 bleka

Fick bara fisk på den lätta utrustningen, inget när vi försökte mer utomskärs med båtens tyngre utrustning.

Bilagor

• F941280E-F572-4C5D-AD88-25C31D730A5C.jpeg
    F941280E-F572-4C5D-AD88-25C31D730A5C.jpeg
    388.2 KB · Visningar: 62
Idag var vi ute med en turbåt. Vi började ganska långt in i fjorden för att fiska makrill till mat och bete. Jag hade med min lättare utrustning på båten, 8 fot 10-30 gram, och använde den för att fiska med istället för utrustningen som bjöds på båten.
Personalen trodde inte riktigt på vi som valde våran egen lätta utrustning. Så dom var allt nyfikna på hur det gick för oss.

Vi hade under gårdagen lärt oss att vi kunde fiska väldigt djupt med några utav våra beten trots deras låga vikt på 12-18 gram.

Blekan på bilden blev den största blekan och det var bra fart i den. Bjöd på långa fina rusningar.

1 sej
4 bleka

Fick bara fisk på den lätta utrustningen, inget när vi försökte mer utomskärs med båtens tyngre utrustning.

att få bleka på lätta greier är ett fantastiske fiske! Kanskje får man tid till ett fiskepass innan man åker på jobb!

annars grattis till fin fisk!!

Har just vaknat (efter sju timmars nattkörning i åska och regn). Metspöt är riggat men enligt prognosen ska ovädret strax vara här så jag får nog nöja mig med mina vittlingar den här omgången.

10 makrill
5 bleka

Är på besök i Bergen och haft lite tid att smyga iväg och fiska. Det här är inte som att fiska hemma. Första platsen högg makrillen när draget slog i vattnet. Hugg i nästan varenda kast. Nästa plats, när vi listat ut hur man skulle fiska så blev det ofta bleka och sej.
Jag hade på något på kroken som stack iväg bra rakt ner. Trodde fisken gått fast och då sticker den igen. För att gå fast…

1 sej
4 bleka

10 makrill
9 bleka
1 sej
Veckans total 50 poäng.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg