En liten morgontidig tur för att se om isen höll visade drygt 5cm hård is vid utgången men 12-15m längre ut blev den något tunnare och ville inre riskera ett vinterbad. Borrade några hål landnära och hade på en borre halvvägs upp mot hålet som steg av. Vart nog säsongens sista pimpeltur. Dagens poäng = 0
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Veckotävlingen
- Trådstartare lausvik
- Start datum
Missförstå mig rätt när jag säger att det är upplyftande med inrapporterade bompass med bök och motgångar. Det tyder ju på att tävlingen lurar ut oss mot bättre vetande, dvs att fiskepass som annars inte ens skulle blivit påtänkta faktiskt kommer till stånd. Snart gör kanske snipjägar´n ett desperat sjösättningsförsök i någon göl?En liten morgontidig tur för att se om isen höll visade drygt 5cm hård is vid utgången men 12-15m längre ut blev den något tunnare och ville inre riskera ett vinterbad. Borrade några hål landnära och hade på en borre halvvägs upp mot hålet som steg av. Vart nog säsongens sista pimpeltur. Dagens poäng = 0
Min fisketur idag var kall -5gr. Men fick 2st torskar och 3st bleker.
dom fick jag på första tim. Då var jag klar att åka hem. Fingrana var så kalla att det var svårt att vrida om startnyckelen på båten!!
nu blir det tur till Stavanger en vecka!!
Så ska jag visst på jobb igjen!
4vek går all för fort!!
dom fick jag på första tim. Då var jag klar att åka hem. Fingrana var så kalla att det var svårt att vrida om startnyckelen på båten!!
nu blir det tur till Stavanger en vecka!!
Så ska jag visst på jobb igjen!
4vek går all för fort!!
Missförstå mig rätt när jag säger att det är upplyftande med inrapporterade bompass med bök och motgångar. Snart gör kanske snipjägar´n ett desperat sjösättningsförsök i någon göl?
Inte helt omöjligt att båten snart ska få komma ut och plaska lite, men fortfarande är det is på de flesta sjöarna och riktigt kalla nätter.
Men förberedelser för kommande säsong pågår för fullt.
Just sålt min 20hk bensinmotor, så nu blir det bara fossilfritt för mig på sjön.
Ny båtstol ska monteras, styrpulpeten ska tas bort, grabbräcke ska monteras och ett ytterligare Lifepo4 batteri är på gång.
Själv föredrar jag att ro men blir ibland kallad fossil så jag vet inte om det räknas som fossilfritt.Inte helt omöjligt att båten snart ska få komma ut och plaska lite, men fortfarande är det is på de flesta sjöarna och riktigt kalla nätter.
Men förberedelser för kommande säsong pågår för fullt.
Just sålt min 20hk bensinmotor, så nu blir det bara fossilfritt för mig på sjön.
Ny båtstol ska monteras, styrpulpeten ska tas bort, grabbräcke ska monteras och ett ytterligare Lifepo4 batteri är på gång.
Anmäler fiske i morgon fredag.
Anade att isen inte skulle vara gångbar, var ca 4,5cm som bäst i regnbågsvattnet. Fick bli lite bryggpimpel från ett par bryggor men ingen båge föll för mina förföriska räkor så 0p denna vecka men gött väder.
Det är rätta takter! Själv försöker jag att hålla mig hemma idag (eftersatt städning och disk) men kraftsamlar i morgon.Då sitter jag med en kopp kaffe och drömmer om snipor.....
Temperaturen står på -3,7 grader, solen skiner och trots att vinden är lite kylig, så lovas flera plusgrader under dagen.
Va fn!? Jag drar ut en sväng!
Anmälan: 12/3 Lördag.
I dag var det många som kände av "fiske-abstinensen", jag räknade som mest till 10st båtar ute på sjön samtidigt.
Temperaturen var uppe i 14 grader, strålande sol med en frisk, aningen kylig vind.
Tuffade runt och njöt mest av att äntligen vara ute....
Lånade ut min våg till ett par grabbar som tog en fin gädda på 9,5kg och ganska snart gjorde sig "karma" påmind och betalade tillbaka med en otroligt vacker, lite tjock, snipa!
Rapport 12/3: Årets första! 1st.
Temperaturen var uppe i 14 grader, strålande sol med en frisk, aningen kylig vind.
Tuffade runt och njöt mest av att äntligen vara ute....
Lånade ut min våg till ett par grabbar som tog en fin gädda på 9,5kg och ganska snart gjorde sig "karma" påmind och betalade tillbaka med en otroligt vacker, lite tjock, snipa!
Rapport 12/3: Årets första! 1st.
Lågvatten. Vindstilla. Klar sol från en blå vårhimmel. Inte ett liv. Noll poäng. En perfekt fiskedag. Förutom att allt var så vackert gladdes jag åt att kasta med ett spö och en lina som matchade varandra perfekt. Jag kände mig som och kunde förmodligen misstas för en kompetent flugfiskare.
Ställning efter omgång 10
lausvik, 22,5 p
fiskarlennart, 13,5 p
Norgefiskaren, 12 p
Ahvenet, 11 p
pegason, 3 p
De sällsynt rättvisa och väl avvägda reglerna för tävlingen innebär, bland annat, att man inte behöver fånga mängder med fisk för att konkurrera, bara man ser till att försöka. Ofta. Men nu när snipjägar´n vaknat, Anders fått sin nya båt och det blir varmare på västra sidan så lär jag väl snart sjunka som ett bombsänke i tabellen. Men strunt i det, än så länge går det bra (som han som hoppat från tionde våningen sa när han passerade andra...). Titta och njut!
lausvik, 22,5 p
fiskarlennart, 13,5 p
Norgefiskaren, 12 p
Ahvenet, 11 p
pegason, 3 p
De sällsynt rättvisa och väl avvägda reglerna för tävlingen innebär, bland annat, att man inte behöver fånga mängder med fisk för att konkurrera, bara man ser till att försöka. Ofta. Men nu när snipjägar´n vaknat, Anders fått sin nya båt och det blir varmare på västra sidan så lär jag väl snart sjunka som ett bombsänke i tabellen. Men strunt i det, än så länge går det bra (som han som hoppat från tionde våningen sa när han passerade andra...). Titta och njut!
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Veckotävlingen - anmälningar | Fiske | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg