Veckotävlingen

Rekordtidigt tämligen lågt vatten i min å. Turbinerna lite nedströms har väl gått förfullt nu med bra betalt per kilowattimme. Gjorde ett litet metetest men troligen för kallt i vattnet så ingen lockades av min köldstela mask.

Snart ger jag mig ut. Ska bara ordna med kaffet. Pipa och tobak ligger rdan i bilen och så även fiskegrejorna. Det blir mete även idag. Ska bli spännande att höra om Lennart, snipjägar´n och Trassel masar sig ut och hur det i så fall går. Och kanske någon annan? Tävlingen är ju öppen för alla Utsidans användare!

Det ÄR vår. Jag har sett en slänt gul av tussilago och idag såg jag en stor flock (100+) tofsvipor, en flock tranor, hur många gäss och sångsvanar som helst och en massa andra flyttfåglar (jag är en smygornitolog som poserar som fiskare...) men inga kanotister. Möjligen/troligen tyckte de (eller så är kajkflugan över och är det nu SUP som gäller för instagramfolket?) och fisken i kanalen att det fortfarande är väl kallt (i vattnet). Fast den hypotesen sprck när fyra grabbar med spön traskade förbi där jag satt och metade och de berättade att de fått en havsöring (2,7 kilo) några gäddor och en braxen (allt på jigg). Strax därefter brast min lina och det brast även för mig så jag omgrupperade (åkte hem via ICA i Älmsta, där de dessvärre hade rea på donuts) och nu sitter jag framför TV:n med en vodka tonic och när den är utsupen ska jag laga en pizza och sedan försöka få min gamla kropp i trim för ett nytt försök i morgon. Efter en frukost på dagsgamla munkringar och kaffe...).

(Stanwell Guarana - godis i pipa!)

Och om nu ingen uppfattade det så blev det noll (0) poäng för mig även denna dag. Denna dag, inte ett liv, som farbror Melker så insiktsfullt uttryckte saken. Men ett ganska underbart sådant, eller i alla fall en liten del av det.

IMG_20220402_144117121.jpg

Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg