Vattenbehandling :: Filter,Pump,Tabletter

Riktiga män silar kottar och bark mellan tänderna!

Ta med en scarf och använd det som filter, billigare och lättare att bära på.
(kan tycka att dom reningssystemen som säljs är för länder söderut men säljer det så säljer det)

Det skulle vara intressant att veta HUR många som verkligen blivit sjuka av vatten dom druckit i vår natur här i Sverige. Med VERKLIGEN menar jag dom som till 100% VET att det var vattnet och inte nåt annat.

Personligen VET jag att det går många skrönor som snabbt kan avfärdas som just,,,,,,,,,skrönor och myter, själv bor jag på vichan med eget vatten pumpat ur en ås och lagrat i ett nedgrävt "vattentorn" uppe i skogen så det vattnet är stillastående 6 veckor innan det är dags att fylla på igen. Enda gången vattnet smakade lite konstigt var när en ekorre dränkt sig men sjuk av vattnet, inte en chans. Tilläggas kan att vattentornet bottensugs vart femte år på bottenslam annars får det ingen tillsyn alls.

Jag har blivit garanterat magsjuk 3 gånger men det är på tusentals liter(25 år och väldigt många utedygn) så risken är extremt liten.
2 gånger här och en gång av kranvatten i London.

I ett fall så var det stillastående vatten med grodlik i.

Risken är skitliten verkligen - men man bör filtrera ändå

Kranvatten räknas inte då det ska vara processat livsmedelsgodkänt, dock kan detta ju fallera som vi vet. Jag skulle formulerat mig "sjuk av oprocessat, orenat, icke upphettat vatten" istället dvs. rätt ur vattensamlingen och ner i magen.

Bara en fråga, varför dricker man vatten där det ligger grodlik? Det om något tyder ju på att vattnet är otjänligt som livsmedel.

Teknikern - med i allra högsta grad levande och välmående grodor i mitt vattentorn.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg