Varg

För att förstå budskapet måste man hänga av glorian på vargen.
Gör man detta så är artikeln klockren.

Som sagt, en artikel för de som redan är på artikelsförfattarens linje. Ger inget nytt och målar upp "fienden" i konstiga termer. Men vill man skriva för de redan konverterade så är den säkert klockren.

Sen om vargen har en gloria eller inte har inte med saken att göra. Men om du anser att alla som inte tycker som du anser att vargen har en gloria så förklarar det ju en hel del i den här tråden (anser du det? det låter nästan så på ditt inlägg). Synd bara att debatten hamnar på den nivån

Som sagt, en artikel för de som redan är på artikelsförfattarens linje. Ger inget nytt och målar upp "fienden" i konstiga termer. Men vill man skriva för de redan konverterade så är den säkert klockren.
Sen om vargen har en gloria eller inte har inte med saken att göra. Men om du anser att alla som inte tycker som du anser att vargen har en gloria så förklarar det ju en hel del i den här tråden (anser du det? det låter nästan så på ditt inlägg). Synd bara att debatten hamnar på den nivån

"Gloria" är ett utryckssätt, men du förstår nog vad jag menar.

Det finns över 600 inlägg i den här tråden, nästan alla handlar om vargens nackdelar.
Det finns alltså inte så mycket att skriva om vargens fördelar?
(som inte omedelbart motsvaras av en nackdel)

aktiv-jägare;558660 Det finns över 600 inlägg i den här tråden sa:
Kan detta bero på att debatten är gammal och utnött och att du avfärdar allt som inte är som du tycker som fel? Att alt är om vargens nackdelar beror också på att ni som hatar vargen är ganksa högljudda av er. Men skriker ni tilräckligt länge om hur illa det är så blir det säkert sant. Ni får iallafall alla andra att tystna och då måste ju det ni skriker vara sant, eller hur?

För att ta ett exempel. Artikel som du tycker är lysande har i ett flertal inlägg av flera olika ifrågasatts på flera sätt, detta bemöter du inte ens. Vad är då meningen med att debattera ???

"Gloria" är ett utryckssätt, men du förstår nog vad jag menar.

Det finns över 600 inlägg i den här tråden, nästan alla handlar om vargens nackdelar.
Det finns alltså inte så mycket att skriva om vargens fördelar?
(som inte omedelbart motsvaras av en nackdel)

Det beror på att största delen av vargmotståndarnas inlägg är ren propaganda som grundar sig på rena falsarium och myter om vargen.

Det beror på att största delen av vargmotståndarnas inlägg är ren propaganda som grundar sig på rena falsarium och myter om vargen.

precis så här ser ett kreativt och nyanserat inlägg ut.. Inget personligt men jag tycker att båda sidorna använder exakt samma retorik och är precis lika onyanserade.. jag har inte sett någon som faktiskt vill försöka förstå varandra, man behöver inte hålla med varandra men man kan i alla fall försöka förstå varandra och vad som driver frågan i båda läger.. men icke, säger icke..

Kan detta bero på att debatten är gammal och utnött och att du avfärdar allt som inte är som du tycker som fel? Att alt är om vargens nackdelar beror också på att ni som hatar vargen är ganksa högljudda av er. Men skriker ni tilräckligt länge om hur illa det är så blir det säkert sant. Ni får iallafall alla andra att tystna och då måste ju det ni skriker vara sant, eller hur?
För att ta ett exempel. Artikel som du tycker är lysande har i ett flertal inlägg av flera olika ifrågasatts på flera sätt, detta bemöter du inte ens. Vad är då meningen med att debattera ???

Jag håller med dig till fullo, ämnet är rejält utjatat för länge sen.
Om debatten tystnar kan bero på att det är färre saker som vi är oense om, kanske
p g a fakta som dyker upp på resans gång. (den som inte säger nåt håller med)
Och på så vis har ju tiden inte varit helt förspild framför slumpgeneratorn.

Jag är dock lite impad av att ni orkar angagera er i att svara.
Lite avmattning är det väl nu på slutet -helt klart.
Jag skulle vilja bordlägga frågan till framtiden. Tyvärr så dyker problemet upp för mig varje helg.
Om en vecka är det älgjakt och då blir det på agendan varja dag.
Alltså -ständigt aktuellt för mig, jag vet inte hur det är för er, men vad jag hört hittils så har jag
fått den största påverkan av djuret.

....Om debatten tystnar kan bero på att det är färre saker som vi är oense om, kanske p g a fakta som dyker upp på resans gång. (den som inte säger nåt håller med)
Och på så vis har ju tiden inte varit helt förspild framför slumpgeneratorn....

Även här skiljer vår verklighetsuppfattning sig åt. Anledningen till att jag inte har gett mig in i debatten i denna tråd ska du inte ta som ett tecken på att jag håller med dig eller att jag ser nåt vettigt i dina argument. Tvärtom.

Även här skiljer vår verklighetsuppfattning sig åt. Anledningen till att jag inte har gett mig in i debatten i denna tråd ska du inte ta som ett tecken på att jag håller med dig eller att jag ser nåt vettigt i dina argument. Tvärtom.

Jag tror ju inte att dom x000 som finns på utsidan - håller med, bara för att dom inte svarar.
-fast nu är du ju med, och har tagit ställning.

Anledning till att jag är här på utsidan är (vad jag sett) den ende som släpper min hund
i vargaland -samt deltagit i vargjakten. Det är då det blir debatt.

Skulle jag vara på ett jägarforum i varglänen så blir debatten alldeles för svag (tyst).

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
veni Varg attack Vilda djur 66
Mskautpåtur Björn och varg när man sover i skogen Vilda djur 33
islägg Inplanterad varg? Vilda djur 54
insco Hur ska vi göra för att bevara varg! Vilda djur 407
j_stellan Nästan som vargar Vilda djur 95
consono Vargimport Vilda djur 129
plaskdaja Vi säger nej till frilevande varg i Jämtland & Härjedalen Vilda djur 151
millimeter Varg i Härjedalen? Vilda djur 4
ulltand Är det varg? Vilda djur 11
mipert Filmen "Varg" recenseras i Sydvenskan Vilda djur 27
grodanbolle Regional jakt på Varg och Järv. Vilda djur 15
KLAGER Vad vet stockholmare om varg? Vilda djur 3
KLAGER Jaga varg med spjut Vilda djur 4
Highlander- there can be only one Varg: Debatten går framåt. Vilda djur 59
Jockemeister Varg påkörd i dalsland Vilda djur 0
grodanbolle Finskrysk varg invandrad Vilda djur 0
yakman Varg! Vilda djur 12
Raskesven Statusrapport om varg Vilda djur 14
grodanbolle Var det en varg jag hörde? Vilda djur 7
grodanbolle Norges snällaste varg skjuten av jägare. Vilda djur 1
KLAGER Varg safari Vilda djur 0
100826 Varg i Skåne! Vilda djur 4
zzeezz Varg i Sthlm Vilda djur 5
Tiveden Varg. Vilda djur 0
Nosferatu Varg eller hund? Vilda djur 20
Kråkan Såg vi en varg?!?! Vilda djur 7
Usse Norge + Varg Igen!!! Vilda djur 1
KLAGER Varg i Stockholm. Vilda djur 9
Usse Varg!! Vilda djur 45
mattan Varg Vilda djur 2

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg