Läs vad jag skriver!
Du gillar inte mina åsikter och därför läser du mina inlägg som fan läser bibeln. Jag är uppväxt i glesbygd i vargområde och har vänner och släktingar som jagar och som gillar varg, trots att de föder upp djur. MEN det är aldrig deras röster som hörs i debatten utan endast en liten extrem men mycket högljud grupp. (samma grupp jag skrev om tidigare men som du för argumentationens skull valt att glömma). Denna lilla extrema grupp utser sig själva till talare för alla jägare, och far fram som ett gäng jubel idioter i media och på internet där de försöker stigmatisera vargen till varje pris genom att tillskriva den diverse vidskepliga och nästan övernaturliga egenskaper. För övrigt en typ av propaganda som jag inte hört från samiskt håll, där handlar vargen om rivna renar och inget annat.
Propagandan till trots finns det endast två registrerade händelser där varg dödat en människa sedan 60-talet i Europa och Nordamerika sammantaget, då pratar vi tusentals vargar och ett par hundra miljoner människor under femtio år. Rädsla för den förändring varg innebär är lättförståeligt men det motiverar inte på nått sätt den helt oproportionella propagandan.