Det kanske inte är jätteskoj att börja träna på stans glassigaste gym där det vimlar av kollagenläppar, silikontuttar och magar med rutor.
/M
Dessa gym gillar däremot jag...
Det kanske inte är jätteskoj att börja träna på stans glassigaste gym där det vimlar av kollagenläppar, silikontuttar och magar med rutor.
/M
Kan det vara, ofta tillsammans med ålder. Där shoppingbil med ett hjul i varje hörn och gubbe i hatt inte lyckades få in bilen där och gav upp då backade jag gladeligen in lastbilen och parkerade och det var ofta det blev så.men ett kön är knappast ett handikapp. .
Där det går är det redand mixat. Se motorsport och ridsport.
Grundproblemet är ju att det är tjejerna som klagar att det är en "men´s world" men att det är dessa som aktivt väljer att avskärma sig från de övriga (killar med en del tjejer) .
Jag anser att dessa tjejer/kvinnor aldrig nånsin kan uttrycka sin åsikt om jämställdhet och "lika för alla" på ett trovärdigt sätt.
Men att samtidigt kritsera särskilda mansgrupper, eller träningsgrupper för särskilt vältränade, är en kullerbytta och en pinsam sådan.
Varför i hela friden skulle ett erkännande om att det finns fysiska olikheter mellan män och kvinnor leda till att kvinnor inte ska vara välkomna i bolagsstyrelser? För jag antar att det är vad du menar? Har jag fel får du gärna utveckla lite mer vad det *är* du menar med ovanstående inlägg.Antingen så är vi lika och då behövs varken tjejgrupper, tjejidrotter eller kvotering - eller så är vi olika och har därför olika förutsättningar för olika aktiviteter. Det som gäller inom idrotten skall även gälla i bolagsstyrelser...
Varför i hela friden skulle ett erkännande om att det finns fysiska olikheter mellan män och kvinnor leda till att kvinnor inte ska vara välkomna i bolagsstyrelser? För jag antar att det är vad du menar? Har jag fel får du gärna utveckla lite mer vad det *är* du menar med ovanstående inlägg.
Varför en så svart-vit syn på saken? Kvinnor kan vara generellt sett fysiskt mindre och svagare än män, vilket gör att damklasser kan anses rimliga för att tävlingar ska vara intressanta, men ändå vara precis lika bra som män (eller bättre) i exempelvis en bolagsstyrelse.Jag säger inte att kvinnor inte skulle vara välkomna i bolagsstyrelser (enligt min uppfattning är det dessutom positivt bara tillsättningen sker baserat på kompetens) - vad jag säger är att kvotering (vilket diskuteras i politiska fora) inte på något sätt kan vara rätt väg att gå om män och kvinnor är olika och därmed har olika förutsättningar för olika aktiviteter/verksamheter. Om män och kvinnor istället är lika kan jag acceptera kvotering, men då skall så kallad "damidrott" och damklasser avskaffas. Jag struntar egentligen i vilket, men någon sorts konsekvent argumentation borde i alla fall kunna bedrivas. I annat fall handlar det om diskriminering av det ena könet... Man kan inte samtidigt både ha och äta kakan...
Men snälla nån!
Det här har väl inget med idrott att göra.
Man är ju seriöst helt verklighetsfrånvänd om man anser att man ska mixa de olika sporterna.
Så lägg ner den diskussionen. Den blir baar patetiskt.
Varför en så svart-vit syn på saken? Kvinnor kan vara generellt sett fysiskt mindre och svagare än män, vilket gör att damklasser kan anses rimliga för att tävlingar ska vara intressanta, men ändå vara precis lika bra som män (eller bättre) i exempelvis en bolagsstyrelse.
Jag tycker frågan om kvotering mer handlar om *varför* kvinnor är underrepresenterade i bolagsstyrelser. Om de är det för att kvinnor generellt sett saknar vissa egenskaper/har vissa egenskaper som gör dem olämpliga för uppdraget, fine, då verkar det orimligt att kvotera in dem, men om det snarare handlar om att lämpliga personer inte kommer in i bolagsstyrelser eftersom de är kvinnor, då kan kvotering vara ett sätt att faktiskt få de mest kompetenta personerna att väljas.
Vissa går nog att mixa lite mer, curling som nån nämnt tex. Biljard? sen har vi exempel då man kör mixlag (tex skidskytte). Att tro att alla andras åsikter är patetiska däremot...
Nä fram för mera tjejer överallt, dom behövs.
Varje person i vilken styrelse som helst ska självklart ha meriter som duger.
Men kvinnor är viktiga just därför de är kvinnor. Och kvinnor ser vissa saker med annorlunda syn,
ett annat perspektiv helt enkelt.
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Tjej söker äventyrskompis i västsverige | Allmänt om friluftsliv | 1 | ||
Nån som är sugen på en överlevnadsresa i naturen ca 1 månad (helst en tjej) | Allmänt om friluftsliv | 1 |