Vardagspackning?

Min EDC

Det här är vad jag har med mig en normal dag.

I nyckelknippan: Leatherman Squirt P4

I skaljackan (om jag har en sådan på mig): Visselpipa, Microficklampa Mobiltelefon

I ryggsäcken: Victorinox Huntsman, Cigarettändare, Första förband, Regnställ (ITAB Packaway), Försvarets Hudsalva (i rosa camouflageburk)

Uffe

vardagspackning

Ok, du ville veta vad jag har med mig jämt i väskan/ryggsäcken...

Mininessesär; plåster, nagelsax, nagelfil, miniflaska sårsprit, pincett, bomull, öronpinnar, kam, hårspänne/hårsnodd, öronproppar, miniparfym, våtservetter, handkräm, fickspegel, lipsyl, solstift, tandborste (rese), tandkräm (mini), tandtråd, säkerhetsnål.
.
Sittlapp (hopvikbar), buff, vattenflaska 3 dl, liten påse nötter, tuggummi, litet anteckningsblock, två pennor, sudd, märkpenna!, märkband!, tummstock (mini), reflexband, sårtape/ skavsårsplåster, näsdukar, solglasögon, fällkniv, ficklampa (mini- LED), antiseptisk handgel, tändstickor, visitkort, ljusstump
...pust (varför har jag en ljusstump i väskan? Måste vara sen jag åkte skidor sist, hmmm.. det var många veckor sen).

Och naturligtvis mobil, mp3 spelare, börs o nycklar. Kan eventuellt ha glömmt någon liten sak

Min sambo påstår att jag är släkt med kameler (jag tycker mer en dromedar -en puckel på ryggen).

Det här är vad jag har med mig en normal dag.

I nyckelknippan: Leatherman Squirt P4

I skaljackan (om jag har en sådan på mig): Visselpipa, Microficklampa Mobiltelefon

I ryggsäcken: Victorinox Huntsman, Cigarettändare, Första förband, Regnställ (ITAB Packaway), Försvarets Hudsalva (i rosa camouflageburk)

Uffe

Visselpipa! Varför glömmer jag alltid min hemma? Skulle göra stor nytta i trafiken (jag cyklar).
Man ska enligt lag ha en "fungerande ringklocka". Fungerande rigklocka - det perfekta exemplet på en oxymoron!

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg