Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vandringvagn
- Trådstartare hamalainen
- Start datum
Till det jag ser på bilderna, länkat i första posten - ger jag tummen ner !
en "pulka-variant" med påsättbara hjul kanske skulle vara en ide ?
En pulka med hjul fungerar säkert bra på asfalt, men idén med vandringskärran är ju att den också ska fungera på stig och i lätt terräng.
Vandringskärra är för övrigt ett bra namn på svenska och motsvarar rätt bra det finska "eräkärry". (Det finska ordet "erä" låter sig inte direkt översättas till svenska med ett enda ord).
En pulka med hjul fungerar säkert bra på asfalt, men idén med vandringskärran är ju att den också ska fungera på stig och i lätt terräng.
Vandringskärra är för övrigt ett bra namn på svenska och motsvarar rätt bra det finska "eräkärry". (Det finska ordet "erä" låter sig inte direkt översättas till svenska med ett enda ord).
Tack Utvandraren.
Nu vi kallar Eräkärry namnet Vandringskärra här i Sverige
Det var just därför jag tänkte på att hjulen tas av / på vid behov.
Shit vad de flesta var negativa.
Hoppas någon finner vagnen som tillfredsställande.
Det var samma situationen i Finland ca. två år sedan. Vandringsskärrä är nästan lika stor ide för att förstå. När man har alltid bär sina utrustingarna det är omöjligt att dra. Först man tänker att kärrä fungerar bara väg men inte till banan. När man tänker att det går tilla banan sedan man tänker att inte kan dras fjällåmrode osv
Skulle vara kul och testa en sån där kärra. Var köper man den ?
Skulle vara kul och testa en sån där kärra. Var köper man den ?
Om du kommer till Finland du kan testa Vandringskärra eller jag kan skicka kärran till dig. Tillsvidare du kan inte köpa nya Vandringskärrä men jag kan säljä en av min kärror.
Här är nya Youtube video. Det ser hur vandringskärra fungerar
http://www.youtube.com/watch?v=87T2V1qDyp4
http://www.youtube.com/watch?v=87T2V1qDyp4
Hej Arto!
Jag skickade ett mail till dig
Hej Arto!
Är du säkert att E-postadressen är rätt
Min E-postadress arton5@luukku.com
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg