Lolli; sa:näää, du måste ha sett fel, det är utklädda soldater, kamouflage kallas det,
Ahaaaaaa.....
Lolli; sa:näää, du måste ha sett fel, det är utklädda soldater, kamouflage kallas det,
Aha, så detta är alltså bakgrunden till könsfördelningen här på utsidan.se!tigertamjaren; sa:Hur många jäntor jämfört med pöjkar gör (/har fram tills nyligen gjort) lumpen? Hur berörs de därmed som grupp av försvarsnedläggningen jämfört med gruppen män som fram tills nyligen hade allmän värnplikt? Ringa.
Kanske att även grabbar börjar förstå att det går att idka friluftsliv utan gevär??? O hett efterlängtade framsteg!Nån som har något att säga i själva sakfrågan om de presumtiva konsekvenserna för friluftsidkandet av värnpliktens avskaffande?
tigertamjaren; sa:Vilken annan förklaring kan det finnas till att det nästan bara är f.d. värnpliktiga (gubbs) som sitter och gnabbas här dagarna i ända?
/ G
tigertamjaren; sa:Nån som har något att säga i själva sakfrågan om de presumtiva konsekvenserna för friluftsidkandet av värnpliktens avskaffande?
Nordesjö; sa:. Många gånger har jag själv dragit slutsatsen att försvarets verksamhet både är smidigare, effektivare och mer demokratisk än i den civila världen.
Malindo; sa:Folkets fostran bör ske i hemmet och i skolan.
Malindo; sa:Detta var även vad jag trodde innan jag ryckte in. Kan inte sága att jag precis lángtade efter lumpen, men sàg trots allt fram emot det hela som en ny, unik upplevelse. Tyvärr blev jag grymt besviken pà det hela: likgiltighet, inkompetens, ibland ren jávlighet hos mànga oficerare; allmánt kaos pà luckan med inslag av all möjlig mobbing (var ej personlit utsadd, men ändâ), och framför allt outhärdlig leda och allmán dekadans under detta lànga âr..
Med andra ord: min erfarenhet fràn lumpen var allt annat än positiv, uppbygglig eller lärorik. Ingen skada sedd ur folkuppfostrings-synpunkt om den läggs ned. Folkets fostran bör ske i hemmet och i skolan etc..
Mvh, Mats
thureb; sa:Utsidan är till mycket stor del ett "gubbdagis" där debattörerna har tråkit på jobbet eller hemma och sitter och skriver inlägg istället för (---) som kanske kvinnorna prioiterar framför den avkoppling som Utsidan erbjuder.
Thure
Malindo; sa:...Med andra ord: min erfarenhet fràn lumpen var allt annat än positiv, uppbygglig eller lärorik. Ingen skada sedd ur folkuppfostrings-synpunkt om den läggs ned. Folkets fostran bör ske i hemmet och i skolan etc..
Mvh, Mats