Vad ska jag ha för tält i Afrika?

tältpinnarna

Jag har nu beställt ett SMD Lunar Duo från staterna. Begagnat med oanvänt, hittade på typ amerikanska blocket eller liknande. 255 USD inklusive frakt.

Tänkte beställa pinnarna från den tyska sidan som martin tipsade om. Men vilken modell ska jag väla, vilken passar till det tältet jag beställt?

På hemsidan kan man välja mellan polar som passar Contrail/Squall II alternativt sublite. Båda är 114 cm långa.

http://www.trekking-lite-store.com/trekkingshop/Zelt/Zelt-Zubehoer/TarpTent-Front-Pole::133.html

Får man fråga vad det var för fel på ditt Hilleberg Jannu? Har själv köpt ett till Hilleberg för att ha två olika storlekar (har nu ett Nammatj 3 och ett Allak). Känner personligen att jag aldrig kommer att köpa annat än Hilleberg då jag är såpass nöjd.

Tveksam till dyra, fina talt (Mitt Hilleberg Jannu ar det samsta talt jag nagonsin haft - och det dyraste. Aldrig Mer Hilleberg).

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg