Men "rollspelar" eller leker inte vi alla när vi ger oss ut i naturen? Förr frilufsade folk med ett syfte, hämta mat, valla boskap etc. Ingen skulle komma på den dumma idén att ödsla en vecka på att planlöst vandra runt i fjällen utan produktivt syfte. Om du nu verkligen skulle behöva ta dig mellan två punkter är förmodligen det mest effektiva att helt enkelt hyra en fyrhjuling eller helikoptertripp, eller ännu mer troligt så behöver du inte vara i fjällen över huvud taget utan din produktiva miljö är hemma i storstan med 9-5-kneget
Alltså handlar vårt frilufsande om att ha roligt, och vilken bekvämlighets/utmanings/"naturkänsla"-nivå man vill lägga det på
Jo jag håller med och jag fattar verkligen lockelsen att köpa väldigt dyra "bushcrafting"-kläder , typ nån vadmalsanorak från swazi, och smyga omkring med ett tändstål! En del av mig vill det själv! Var ute i Norge i vintras med svågerns autentiska samenäbbstövlar, man kände sig lite som man var med i ett historiskt drama ..
Sen att jag tycker utövarna av böjelsen ser lite kul ut speciellt om den kombinerad med visst gravallvar gör inte att jag har något mot dem rent principiellt!