Jag har använt Biltemas toppbrännare (
https://www.biltema.se/fritid/friluftsliv-och-camping/gasolkok/gasolkok-28-kw-2000042096) i typ 5 år och är väldigt nöjd. Nu börjar gummipackningen i botten att ge med sig så jag kommer ev köpa en ny snart om man inte bara kan byta oring.
Brännaren har iaf varit med mig ute ca 5v/år sedan 2015 och det har både bakats bröd, wookats, retts såser, kokat soppor, stekt fisk mm mm utan besvär. Den sprider värmen lika bra som alla spindelkök jag har stött på och är enkel och exakt att reglera gaspådraget på.
Största besväret med avancerad matlagning utomhus är aluminiumgrytorna som bränner fast, men det finns andra trådar för att diskutera det...
Denna diskussion om att toppbrännare är instabila tycker jag har blåsts upp otroligt.
Inget kök fungerar bra om du felanvänder det eller är oaktsam. Du kommer tex alltid att behöva hålla i grytan när du ska röra om i havregrynsgröten, oavsett vilket kök du använder, annars så åker grytan iväg. Sen så har toppmonterade kök ökad risk att ramla om du ställer grytan långt ut på kanten, men det beror ju på att du beter dig konstigt åt.
VISSA toppbrännare har en mindre avställningsyta som gör att kastrullen står lite ostadigt, men det är ju bara att undvika att köpa just de brännarna då, det kallas konsumentmakt.