[raderat av admin]
Begränsande faktor gällande tillväxt för växter är helt väsensskilt för klimatpåverkande emissioner. Du kan väl inte vara så inneheskotta dum att du blandar ihop detta? Eller menar du på allvar att du tror att klimathotet handlar om ymnig växtlighet? Face palm. Med ett ånglokomotiv.
Folktro är inget värt. Det skulle vara som att ta upp näcken i en rättegång om olovligt frihetsberövande.
Du har inget rätt till en åsikt i detta. Fram med en enda studie eller vetenskaplig artikel som visar på ett statistiskt signifikant samband mellan trafiktäthet och tillväxt i dike eller GTFO.
Du kan ju lägga till ad-hoc argument som dina två olika diken med olika näringsnivå och tydligen jordmån, men återigen, visa ett enda klarlagt samband.
Gällande olika dikens jordmån använde jag ditt exempel.
Gällande mitt uttalande om koldioxid har jag gjort en pudel. Även om träsprit för övrigt. Har inget emot när min kunskap breddas.
Gällande en undran om koldioxid har jag ställt en fråga som du kunde välja att svara eller inte svara på.
Gällande personliga påhopp och skändningar ovan räknar jag till sex och ser därför ditt och mitt meningsutbyte på detta forum som avslutat. Hade redan en fundering om du var på väg åt det hållet igen men ville tro bättre.
Jag ser inga luckor i din kunskap men tycker att ditt uppträdande har mycket i övrigt att önska.
Bosse
Senast redigerad av en moderator: