Var har jag skrivit om skogsskövling? Det jag har skrivit om är barn som får ägna hela dagen till att gå och plocka pinnar eftersom det inom 2-3 km radie från hemmet är barplockat på eldbara pinnar. Det är ingen avverkning med yxa och såg jag har pratat om.Du tar bl.a. upp skogsskövling UTOMLANDS som ett av problemen när det gäller ved för att det passar in på dina påståenden, men väljer lämpligt att låtsas blunda för övriga bränslens totala miljöpåverkan?!
Och det är inte "utomlands" jag har pratat om utan "länder där man primärt eldar med ved".
På samma sätt som bilars föroreningar märks mest i länder som är biltäta så märks ju vedeldningens föroreningar mest i länder där man eldar med ved.
Enligt dig så är ett kök miljövänligt om det inte sotar när man eldar. Sen ska det vara bränsleeffektivt. That's it.
Nu får du nog gå tillbaka i tråden och läsa vad jag har skrivit. Enda gången jag nämnt sot är såvitt jag vet när det handlade om bränslets bekvämlighet. Annars är det partiklar från eldningen som jag tagit upp, inte sotet.
Sen har andra möjligen nämnt sot, men det får du nog ta med dem.
Edit: Stavfel.