Vad är din dagliga laddning?

Tack för recensionen och tilläggget Bo!

Jag är som sagt sugen på en ny "liten" LED-lampa eftersom ARC AAA enligt min mening inte lyser tillräckligt starkt. Jag vill dock behålla ungefär samma kompakta format på lampan, dvs den bör vara ~ lika stor och väga ~ lika lite som ARC-lampan, samt gärna vara vattentät.

Hm, undrar om det finns en sådan lampa...

~Paul~

Jo, lampor är också kul. Om man räknar de "riktiga" fickisarna jag har så är det:

Unabeam Hunter
Jetbeam BA 20
Olight S65
I jobbet en billigare Grunda

Olighten är grymt bra, 6 AA batterier och 3 ljusstyrkor.

Jo, lampor är också kul. Om man räknar de "riktiga" fickisarna jag har så är det:

Unabeam Hunter
Jetbeam BA 20
Olight S65
I jobbet en billigare Grunda

Olighten är grymt bra, 6 AA batterier och 3 ljusstyrkor.
Tack. Skulle du vilja påstå att Olightlampan är bland de bättre i sin klass? Dvs, värd sina pengar?

~Paul~

Någon som kan säga vilken pannlampa det är som gäller nuförtiden? Har kollat runt lite men blir inte klok på det. En del rekommenderar en viss lampa samtidigt som en annan totalt trashar densamma.

Jag skulle vilja ha en pannlampa som sitter rejält fast på huvudet och som är hundra procent vattentät. Självklart är den viktigaste faktorn hur pass väl den lyser och att den drivs med någorlunda billiga batterier.

~Paul~

kolla kanske på 4sevens också. verkar bra. Annars gillar jag Fenix och de har en pannlampa jag är svårt frestad av.
Båda märkena har IP 68 i fukttålighet.

Batteritiden om drygt en timme på turbo i min Fenix LD10 blev besvärlig igår. Jag drog iväg på ett milspår i minus 22 grader. Fin stakning, lite trögt men hårt som betong. Uppladdningsbara AA baterier är känsliga för kyla och mot slutet hade jag bara kvar energisparläget på 7 lumen. Lite blekt i nerförsbackar.

Så här vintertid har jag även ett par enkla överdragsbyxor med fullzip i ryggsäcken. Idag är det minus 25 och bara små snedaktiviteter gör att man vill ha värme.

Bosse

Tack. Skulle du vilja påstå att Olightlampan är bland de bättre i sin klass? Dvs, värd sina pengar?

~Paul~

Det är som sagt 3 styrkor på Olighten, och är det snö ute så blir det nästan bländande på högsta. Man klarar sig väldigt bra på mellanläget, men det känns väldigt bra att ha ett värre på lager.
Mycket är bra, mer är bättre, och lite för mycket, är alldeles lagomt.
Jo den är riktigt bra.

Jaha, nu ska vi se.....

Byorna:
Vänster ficka: Telefon, HTC Sensation
Höger -ll- : Nyckelknippa med en massa skrot
Vänster bakficka: Plånbok
I bältet: Gerber Suspension eller Method

Jackan:
Vänster ficka: 1 par Hetsra Czone Pickup
Höger -ll- : Pipfodral med pipa, pipverktyg, Zippokopia och tobak
Vänster innerficka: Tuggumin och oftast en Eka Swede 8
Höger -ll- : Primus torchtändare och litet första förband

Jaha, har ändrats lite numera:
Telefonen är en Samsung galaxy s4
Gerbern och ekan är utbytta mot antingen en leatherman wave eller victorinox Climber
Handskarna är numera nån fodrad skinnhistoria
Pipfodralet ersatt av cigariller och en zippo original, funderar på att byta ut mot nån stormtändare

Jaha, har ändrats lite numera:
Telefonen är en Samsung galaxy s4
Gerbern och ekan är utbytta mot antingen en leatherman wave eller victorinox Climber
Handskarna är numera nån fodrad skinnhistoria
Pipfodralet ersatt av cigariller och en zippo original, funderar på att byta ut mot nån stormtändare
Kul. Climbern är förstås avsevärt smidigare. Handskar har jag inte burit på många år men äger ett par med GT-foder och ett par Thinsulate.

Zippo-tändaren fyllde jag på så sent som igår eftersom jag höll på med att rengöra kullager till min Ambassadeur 6000C med kemiskt ren bensin ;). Zippo har en nackdel, nämligen att bensinen ganska fort dunstar bort.

~Paul~

även om jag själv inte längre platsar i tråden så är den fortfarande underhållande.. läskigare är det om man kollar jänkarna på youtube och vad dom har i sin EDC.. då fattar man att dom har problem..

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg