Vad är din dagliga laddning?

Numera har jag en Maxpedition FR-1 (googla), i vilken jag har alla mina grejor. Utom miniräknaren som inte fick plats. Smidigt att ha med sig, bara släng ner i ryggsäcken för dagen (man har ju 7 att välja mellan) och så slipper man fundera.

Räcker långt med det för vardagsändamål. För hajken funderar jag på en alu-potta med hänkel som jag fyller med saker man faktiskt använder i skogen, och torr-mat för att fylla ut tomrummet.

även om jag själv inte längre platsar i tråden så är den fortfarande underhållande.. läskigare är det om man kollar jänkarna på youtube och vad dom har i sin EDC.. då fattar man att dom har problem..
Verkligen, de kan släpa på åtskilliga kilon.

Jag har personligen slimmat ned min laddning ganska mycket. Den väger nog inte ens hälften av vad den gjorde tidigare. Återkommer på den punkten...

~Paul~

Ramblern i nyckelknippan. En vanlig Vic med endast ett stort blad som enda funktion, alox, vet inte vad den heter, i jackfickan. Sen i arbetsväskan ligger där en liten Maxp Micro Organizer med en Leatherman Juice S2, lite silvertejp, förband, sykit, våt/spritservett, 4sevens mini quark med hög cri diod, fisherpenna.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    51.3 KB · Visningar: 811
Ramblern i nyckelknippan. En vanlig Vic med endast ett stort blad som enda funktion, alox, vet inte vad den heter, i jackfickan. Sen i arbetsväskan ligger där en liten Maxp Micro Organizer med en Leatherman Juice S2, lite silvertejp, förband, sykit, våt/spritservett, 4sevens mini quark med hög cri diod, fisherpenna.
Snyggt! Väl avvägt. Jag skall se om jag kan ta några bilder i morgon.

Kniven är modellen "Solo".

~Paul~

I Ryggsäcken.

Jag har samlat lite "braatthasaker" i ett Recon prylfodral.

Det är lite stort för att ha i fickan men hänger med i ryggsäcken såväl till vardags, på resa och i skogen. Därför blir också innehållet lite mer inriktad på skogsliv.

Prylfodral: Recon
Kniv: Victorinox Soldier 08
Eldstål Light my fire
Tändare:
Visselpipa: gammal kronmärkt modell
Ficklampa: ITP A3 EOS
Tältlina: Hilleberg
Penna: IKEA
Krok och jiggar
Tampong
Puritabs
Voltaren T
Fiskelina
Fickminne Överlevnad: Försvarsmakten
Plåster
Dimor
Kompass: Silva SERE 40
Anteckningspapper

Uffe

Bilagor

• IMG_0886.jpg
    IMG_0886.jpg
    58.4 KB · Visningar: 633
Tack! Angående Vicen: en Solovariant är det nog inte. Har Solon också, och den är betydligt större. Tror min alox hör hemma i "pioneer-serien" och egentligen inte heter något särskilt utöver modelnumret. Men jag ska inte säga för mycket.

Efter Ulfs inlägg kom jag på att det brukar ligga lite piller och en mini-Bic i fodralet också. Dags för lite påfyllning.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg