CS knivar är snygga att se på, eftersom de snott designen från andra, mycket dyrare knivar.
T.ex deras GI Tanto för ynka 35 USD är en ren kopia av en Strider WB, för tio gånger mer pengar.
Sen att det är ett überdrygt fetto som driver hela firman gör det ju inte bättre. När han släppte sin GI Tanto så hade han en hatkampanj modell Lunarstorm på förstasidan där han anklagade killen som gör Strider-knivar för att ha kopierat honom och att man inte skulle köpa prylar av en kille som suttit inne osv. Mentalo.
Jag har ganska svårt för deras attityd till saker. "Vi stöder våra trupper i kampen mot terror genom att skicka 100 murder death kill-knivar att sticka i fienden". Knektarna tror att de måste ha superknivar för 500 dollar för att komma hem levande, när det enda i knivväg de verkligen behöver är en LM Wave.
Jag kör stenhårt med Fällkniven, med en Sissipuuko M07 (den korta) som reserv. Reserv på det är en Hultafors GK och reserv på det blir väl en 19-kronors på Statoil, om min LM Fuse och alla de andra 39 Fällknivisarna gått åt.