• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Ut och gå?

tigertamjaren; sa:
Hej Christer! Tack för ditt svar! Ska jag sätta upp en pjäs? Är det någon som verkligen är intresserad av mina försök att komma ut och gå? Kan jag tjäna pengar på det menar du? Det låter helt otroligt! Jag som bara skulle ut och gå!

Nej, ingen pjäs, ta det inte så bokstavligt, allvarligt. Jag menar bara att det var underhållande det som hade skrivits så långt. Du ska ut och gå bara säger du.
Okey, men varför måste du tjôta så infernaliskt bara för det.
Ting kostar både tid och pengar. Gå i dina gamla seglardojjor så länge..."om gud vill och skorna håller...eller... "himmel, meine schuhe" som vi säger i Alplandet.
Det viktiga är inte här vad som sägs, utan hur det sägs och ATT det sägs!!!
Lycka till!
Tips: se till att högerskon sitter på höger fot och vänsterskon på vänster fot för att undvika onödiga skavsår och för att inte bli utskrattad, uttittad!
Bra skomakare växter inte på träd, har aldrig gjort.
Är det minst 3 mm kvar av mönstret på sulan så är det inga problem i backarna på vintern.
Gå, gå vet jag, bara gå, snart har du ett "vandrarhem". Du får starka magmuskler, bra tarmtömning, friska tankar i det syrerika, ja argumenten för att gå på och inte bara stå tar aldrig slut, nu tog dom slut.
 
Nu har jag bestämt mig för Kaipak. Trots alla faror kan jag inte stå emot lockelsen. Dock är mitt sinne i stort bryderi vad gäller lämpligt sätt att gå tillväga. Bör jag välja:

1) Sida på wäbben (med alla tänkbara krusiduller), spånsorer, årslångt uppbyggande träningsprogram, raffinerad spezialutrustning innehållande tre slags skodon, kapuschongjacka och byxor i högvärdig perforerad plastik, en och en halv spann stor plastikryggsäck, kokgrytor och attiraljer samt brännare i titan, rymligt och vädertåligt plastiktält, modern eskimosovsäck, global positioneringsapparat, mm. Med allt detta ordentligt i ordning ger jag mig sedan iväg längs en genomplanerad färdrutt, etappmål för etappmål.

eller

2) Jag går.

?
 
Alt 1

Du har ju redan intecknat den här trådern. Vi ser fram emot dagliga rapporter. Sponsorer kanske tvekar något inför projektet?

Thure
 
tigertamjaren; sa:
Nu har jag bestämt mig för Kaipak. Trots alla faror kan jag inte stå emot lockelsen. Dock är mitt sinne i stort bryderi vad gäller lämpligt sätt att gå tillväga. Bör jag välja:

1) Sida på wäbben (med alla tänkbara krusiduller), spånsorer, årslångt uppbyggande träningsprogram, raffinerad spezialutrustning innehållande tre slags skodon, kapuschongjacka och byxor i högvärdig perforerad plastik, en och en halv spann stor plastikryggsäck, kokgrytor och attiraljer samt brännare i titan, rymligt och vädertåligt plastiktält, modern eskimosovsäck, global positioneringsapparat, mm. Med allt detta ordentligt i ordning ger jag mig sedan iväg längs en genomplanerad färdrutt, etappmål för etappmål.

?

Du kanske kan göra en Jenny?

http://www.naturkompaniet.se/index.asp?SectionId=2221

Då får du grejor för 37080 kronor. Jo, jag har räknat.... 22742 på kropp och fötter, 14338 i grunkor. Räkna bort 2 aotdår behås. Fan om du inte ska kunna gå då.
 
Bh eller inte.

Oavsett om du tänker använda Bh'n eller inte,lär du likso Jenny behöva en häst eller två för att få med dig pryttlar för 40.000 papp.Säg sisådär 100.000:- så bör du vara redo för kaipak,förutsatt att du redan har lite koll på gå-biten.

"And I just kept on running"
-Forest Gump-


peter
 
Med en häst behöver han ju bara kunna sitta (kvar).
Frâgan är väl hur i hela friden man fâr pâ hästen kängor. Utmärkt tillfälle o testa Meindl, Lundhags, Jörn o nâgot obskyrt spanskt märke samtidigt.
 
Lundhags skritt

Jo,men upp för berget ska han väl få klara av själv.Eller så kan han ta ett j*vl*gt långt rep och låta hästen dra upp honom från andra sidan.


peter
 
Jenny

lapetter; sa:
tigertamjaren; sa:
Nu har jag bestämt mig för Kaipak. Trots alla faror kan jag inte stå emot lockelsen. Dock är mitt sinne i stort bryderi vad gäller lämpligt sätt att gå tillväga. Bör jag välja:

1) Sida på wäbben (med alla tänkbara krusiduller), spånsorer, årslångt uppbyggande träningsprogram, raffinerad spezialutrustning innehållande tre slags skodon, kapuschongjacka och byxor i högvärdig perforerad plastik, en och en halv spann stor plastikryggsäck, kokgrytor och attiraljer samt brännare i titan, rymligt och vädertåligt plastiktält, modern eskimosovsäck, global positioneringsapparat, mm. Med allt detta ordentligt i ordning ger jag mig sedan iväg längs en genomplanerad färdrutt, etappmål för etappmål.

?

Du kanske kan göra en Jenny?

http://www.naturkompaniet.se/index.asp?SectionId=2221

Då får du grejor för 37080 kronor. Jo, jag har räknat.... 22742 på kropp och fötter, 14338 i grunkor. Räkna bort 2 aotdår behås. Fan om du inte ska kunna gå då.

Har du läst Jennys dagbok. Verkar mest vara elände. Hon längtar troligen hem till Lidingö. Mycket gråt och tandagnisslan. Kan det bero på att all mat verkar bestå av Blå Band-påsar? Man blir nog inte lyckligare av att få saker från Naturkompaniet.
 
Av Jennys spritflaska att döma så är det extrem UL-inriktning på hennes utflykt.

Fast trots helikopter har hon anfäktats av gravitationsrelaterade problem, betärffande den tydligen välfyylda ryggsäcken.

Helikopter är väldigt praktiskt när man ska ut och gå. Många av de problem som dryftats i denna tråd blir mindre vid helikoptermarsch.