US Military Sleep System

Jo, jag har mejlat ett par ggr men han har inga XL inne. Tennier Industries säljer nya som sagt, men de kostar USD 269.

/Mats

Om du har tid att vänta så fortsätt att försöka hos ammocanman. Jag mailade typ varannan vecka och fick en efter 3 försök. Mycket trevliga.

Ny 4del MSS X-long 170USD
Använd 4del MSS X-long 100USD (inkl använt cellplast-liggunderlag)
80USD frakt

Jag valde den begagnade och är mycket nöjd (fick tyvärr betala tul och moms)

Tyvärr inga besked från Ammocanman. Inte ens svar på e-mejl, trots flera försök.

Nej, det får väl bli en annan sovsäck då. :(

/Mats

Jag fick ett mejlsvar inom någon timme på det meddelande jag placerade på deras Contact Us-sida igår seneftermiddag. Jag har dock inte sett något svar (än, ~12 timmar senare) på det svarsmejl jag ytterligare en halvtimme senare sände som respons/beslut på deras svar. Jag undrar om dom kanske satt sina mejlfilter liiite för tight och man behöver kommunicera via deras Contact Us-sida?

Det verkar vara en alert firma, så jag tänker inte misströsta. Tidsskillnad osv...

[Jag tänker komplettera min Caravan Combi Deluxe med en av amerikanarnas Bivy Covers i goretex - det borde bli en rätt så ultimat kombination... Och 25 dollar för säcken plus 49 dollar i frakt är ju inga pengar - egentligen.]

Nu har jag fått min paypalfaktura, så det tog ett par dygn från min returnerade beställningsbekräftelse. Det tycker jag är helt OK för manuell kundservicehantering av en udda order från andra sidan Atlanten från deras horisont. Jag betalade den bums (eftersom jag råkade sitta vid datorn när mejlet plingade in) och nu ska det bli intressant att se vad det blir för leveranstid - och om Tullposten slår klorna i paketet... Vi håller tummarna, va?

Jag fick ett mejlsvar inom någon timme på det meddelande jag placerade på deras Contact Us-sida igår seneftermiddag. Jag har dock inte sett något svar (än, ~12 timmar senare) på det svarsmejl jag ytterligare en halvtimme senare sände som respons/beslut på deras svar. Jag undrar om dom kanske satt sina mejlfilter liiite för tight och man behöver kommunicera via deras Contact Us-sida?

Har använt både kontaktsidan och deras epostadress. Fick svar en gång via kontaktsidan (i februari) och en gång vial mejl (för en dryg månad sedan). Sedan inget svar alls, trots påstötningar.

Nå, jag har självklart gått vidare till andra leverantörer nu.

/Mats

Slog till slut till på en MSS i "excellent condition" från en av de Ebay-säljarna - i standardstorlek. Teoretiskt sett behöver jag X-Long, men med tanke på att jag oftast slaggar ihopkrupen så ville jag chansa på detta först. Kan ju alltid skicka den vidare till ngn kompis annars. Och X-Long verkar ju hart när omöjlig att få tag på.

Med tanke på alla positiva reaktioner härinne ska det bli spännande att få den!

/Mats

Och nu har jag fått min leverans från AmmoCanMan.com Slank dessutom igenom under tullens radar, så från betald PayPal-faktura den 4 oktober till uthämtning hos Posten här den 11 oktober (dvs på exakt en vecka) tycker jag är mycket bra. Klart nöjd med den där leverantören.

En MSS Bivy bag i woodland camouflage, i kvaliteten "Used/Like new" för USD25 + frakt USD 49 blev SEK 490:45
Under 500 för en överdragssäck i goretex är inte illa. Min Caravan Combi Deluxe kommer att älska mig (ännu mer) - eller om det nu var tvärt om...? ;)

Slog till slut till på en MSS i "excellent condition" från en av de Ebay-säljarna - i standardstorlek. Teoretiskt sett behöver jag X-Long, men med tanke på att jag oftast slaggar ihopkrupen så ville jag chansa på detta först. Kan ju alltid skicka den vidare till ngn kompis annars. Och X-Long verkar ju hart när omöjlig att få tag på.

Med tanke på alla positiva reaktioner härinne ska det bli spännande att få den!

/Mats

Själv är jag 187 och har den vanliga säcken. Jag tycker det fungerar bra om man ligger ihopkrupen, men om man ligger på rygg eller mage tar tårna i botten på (svarta) säcken. Dock är det inte okomfortabelt på något sätt, det är dock svårt och få det bekvämt om man väljer att dra den svarta säckens huva över huvudet.

Är det någon som vet vilket fraktbolag som används när sovsäcken kommer till Sverige? Jag köpte den med det som ebay kallar Global Shipping Program, d.v.s. att säljaren skeppar till en hub i USA varefter ebay tar över ansvaret och skeppar till kunden.

Jag ser på uppdateringen på ebay att det har gjorts två "Delivery attempts" (igår och idag), men klantarna på fraktbolaget har varken ringt eller lämnat ngn avi.

Edit: Fick några ledtrådar via ebays onlinefora och lyckades - efter att ha gått igenom tre (!) paketspårningssystem - få veta att det finns på något utlämningsställe någonstans i Stockholm.

/Mats

Senast ändrad:
Har inte följt tråden så jag vet inte om det redan nämnts men SMB säljer den också är min uppfattning.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
håhåjajansson Rymlig lätt syntetsovsäck för eget "system" Bo och sova 2

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg