GustavOh; sa:Jag hade (notera tempus) en kritpåse (arcteryx) som levererades med ett band för att knyta kring midjan.
Det bandet var så glatt att alla knutar ohjälpligt gled. Sågs senast vid ågelsjön...
Vad provade du för olika knopar?
GustavOh; sa:Jag hade (notera tempus) en kritpåse (arcteryx) som levererades med ett band för att knyta kring midjan.
Det bandet var så glatt att alla knutar ohjälpligt gled. Sågs senast vid ågelsjön...
carl_; sa:Vad provade du för olika knopar?
GustavOh; sa:carl_; sa:Vad provade du för olika knopar?
Tja när en vanlig råband gled bytte jag till vattenknop. Det funkade uppenbarligen inte heller...
Visst hade jag säkert kunna experimentera fram en fungerande knop, men när ett band som är avsett att knytas fast kräver så speciella knopar så räknar jag det som "urbota dumt". Ett vanligt repsnöre hade ju fungerat utmärkt.
Piffy; sa:Att alla små pinaler som tillverkas för jakt är camouflagefärgade så att man inte ska kunna hitta dom.....totalt vansinningt. [/QUOTE
Samtliga pilleprylar bör vara i blazing orange så att man kan återfinna dem på marken och snön. HBs rödvita snöre är en utmärkt extrahjälp om småprylarna är i trist grönt/brunt/kamo.
johankse; sa:Piffy; sa:Att alla små pinaler som tillverkas för jakt är camouflagefärgade så att man inte ska kunna hitta dom.....totalt vansinningt. [/QUOTE
Samtliga pilleprylar bör vara i blazing orange så att man kan återfinna dem på marken och snön. HBs rödvita snöre är en utmärkt extrahjälp om småprylarna är i trist grönt/brunt/kamo.
På småsaker som har en färg som syns dålig i naturen brukar jag måla lite, eller sätta på skrikig spinnakertjep, eller reflextejp.
Några bilder på mina saker som jag länkat till i något annat sammanhang.
Inte är väl alla män nuförtiden stridisar?
Ljusa glada färger på friluftskläder är roligare, säkare och blir bättre på film och bilder.
Instämmer om termoslock/skruvkork men det finns fortfarande vissa valmöjligheter där.
Ser ännu allvarligare på att glastermosar är på väg ut. Kaffe oxiderar alldeles för fort i rostfria kärl.
Thure
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Dum fråga om pannlampor | Utrustning allmänt | 12 | ||
en ok konstruktion? | Utrustning allmänt | 10 |