Urban riding(Stads åkning) irreterande?

nermander; sa:
En lite långsökt, men inte helt osannolik, situation är ju att nån kommer och går med sin katt med sele och koppel. Och så kommer en hundägare där med okopplad hund... Hur många hundägare har sån diciplin på hunden att den inte kastar sig över katten?:)

Rimmligen alla hundägare som går med sin hund lös i en sådan miljö som man kan förvänta sig att möta kopllade katter i!

/A
 

avslutad210712

Gäst
-Patric-; sa:
(har man inte själv tänkt: jag ska aldrig bli som morsan å farsan, jag ska va open minded å lyssna på modern musik, bla, bla, bla.. sedan så vaknar man upp å e morsan o farsan.. enkelt)

Handlar inte om att bli som morsan och farsan. Problemet är väl att dagens moderna musik är så dålig jämfört med musiken när jag var ung.

*funderar*

*tycker jag känner igen det där men kan liksom inte placera orden*
 
avslutad210712; sa:
Problemet är väl att dagens moderna musik är så dålig jämfört med musiken när jag var ung.

Dagens "moderna musik" är ju (med ett par undantag) sån musik som har spelats tidigare under 1900-talets andra hälft. Bara att plocka ett årtionde så finns det nya band som lirar den musiken.
Men du kanske växte upp tidigare än så och tycker att "Tjajkovskijs tidigare grejer är bättre, för sen blev han så jävla kommersiell" :)

Själv sitter jag med Kents nya i lurarna och tänker att "japp, det här måste vara en av 1987 års bättre plattor".
 
Kent fanns redan när jag var ung någon gång på sextiotalet. Kommer såväl ihåg deras reklam : Känt folk lyssnar på Kent. Eller hur det nu var...

/g
 
Mezzner; sa:
OM man ger blanka fan i reglerna, och att folk retar sig på det, känns det som att man i konsekvensens namn ska ge blanka fan i om man blir överkörd när man korsar någons väg, i åtminstone hälften av fallen i strid med regelrna.

Jag vill inte verka grinig, men det var ju nästan så att du lät lite sjåpig tycker jag?

Anders, larvigt nonsens.

1) Uppsåt. a) En buss- eller taxichaffis som MED UPPSÅT kör på en cyklist FÖR ATT SKADA honom / henne bara för att han retar sig på dem. b) En cyklist som OAVSIKTLIGT kör på en medtrafikant / fotgängare i sin trafikmiljö.

2) Graden av konsekvens. Skillnaden mellan att bli touchad av en cyklist och att bli överkörd av en bil / taxi.

Om du inte ser någon skillnad här är det ingen idé att diskutera detta vidare.

Vad är det som är sjåpigt menar du?
 
Two wrongs doesn't make a right.

Att andra gör mer fel än du är inget försvar för att göra fel.

Vems fel är det när en gammal tant ramlar omkull och bryter lårbenshalsen för att hon blir skrämd av ett cykelbud som kommer farande?
 
Peter, eftersom du inte tar emot utsträckta händer har jag ingenting at säga dig. Och jag hoppas du undviker att tilltala mig framöver.
[Ändrat av tigertamjaren 2005-03-21 kl 13:48]
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
emil. Stockholmare som cyklar freeride/allmountain/"urban assault" Mountainbike 2

Liknande trådar