tigertamjaren; sa:Crazy och Admir, ni förebilder som sansade, vuxna och ansvarstagande människor,
/ G
Sen vill jag bara tillägga att jag aldrig sagt att jag är vuxen. Det kommer jag aldrig bli!
/
tigertamjaren; sa:Crazy och Admir, ni förebilder som sansade, vuxna och ansvarstagande människor,
/ G
tigertamjaren; sa:Crazy och Admir, ni förebilder som sansade, vuxna och ansvarstagande människor, vari tycker ni att det korkade, omogna och osansade ligger: Ligger det i att reflektera över saken eller att uttrycka den?
/ G
walk_alone; sa:malindo>> Aha.. så då kanske jag kan ta mig till sydliga nejder för att skåda vargar annat än i djurparkerna.
crazy; sa:avslutad210712; sa:Det enda jag funderar över är hur man tar sig med ubåt till Värmland *S*.
Via Göta kanal såklart.
Ja, när det kommer till kritan, vad återstår?Aardwolf; sa:.....
Går det inte att upprätta Antitjuvjaktsenheter i Sverige?
.....
Raskesven; sa:Man kan informera bort det varghat som beror enbart på fördomar, som i sin tur beror på okunskap. Det går att ha ersättningar för tamdjur och hundar som tas av varg, och bidrag kan ges för uppsättning av elstängsel i förebyggande syfte osv. Sådant kan också få acceptansen för vargen att öka, vilket dock torde vara en långsiktig historia.
Men vad återstår när det gäller den typ av människor, varghatare och tjuvjägare, vi nyss sett på TV´s "Uppdrag granskning" och "Debatt"? Här kan informeras och ersättas till leda. Varghatarna bryr sig inte. De har redan bestämt sig och är ändå snart ute med sina giftåtlar, åtlar och jaktgevär. T.o.m. politiker och lagens representant sitter där lierade med de i programmet utpekade...tjuvjägarna, tjuvarna. Vad återstår, bortsett från "Dirty"-metoden som så lätt dyker upp i tankarna?
Raskesven
Mepps; sa:Man bör vara mer rädd för "jägare" som springer omkring med laddade vapen!
Är det inte DE som bär vapen som ska ha kunskaper om djur och natur?
Vem vet vad de gör när någon kommer gående och prasslar i buskarna? *KANSKE VARG*??!!! HJÄLP!!! PANG PANG!
De här gubbarna har verkligen noll koll... skrämmande säger jag. Vargen tillför många positiva saker också! Sätter man på hundarna sådana ringklockor och tygremsor så blir inte hundarna angripna heller.
Att inte biotopen passar? hahaha... man börjar ju undra om de vet vad en biotop är?
Enligt dem var visst människan bosatt i sverige före vargen också?
Är det inte dags att höja ribban för att kunna bli jägare och få bära vapen?