Underläggsplatta.

Verkar som Vandraren är den ende som är inne på rätt spår här. ;) Om man nu ska luncha i "lössnö" är väl risken rätt stor att man har med sig en spade eller? Är jag den ende som eldar köket på snöspadsbladet i det här forumet?

ACF38.jpg

Okej det blir lite vingligt, men väger inget extra.

/ G

Både och då?

Men man vill väl kunna laga mat även när man slagit nattläger, dvs då spaden kanske används till ngt annat (typ att gräva med). Alltså måste ändå en platta av ngt slag med och då anser jag nog att spaden blir allt för vinglig, speciellt med höga kök.

Dessutom lunchar jag näst intill alltid med från morgonen färdig dryck, köket får ligga kvar i packningen under dagen. Men det är ju jag det...

Tillbaka till ursprungsfrågan

Efter några år så finns trangias vintertillsats, KAP:s isolerskiva till fotogenbrännaren, Trangias plastunderlägg och några hajkbrickor i garderoben. Jag föredrar hajkbrickan som underlägg under köket när jag har snö som underlag. Risken att köket tippar pga att underlaget smälter ojämt är mindre när skivans yta blir större. Spade som underlag ska jag prova i vår, tack för tipset. Men jag brukar dra igång köket och använda spaden samtidigt som köket när jag slår läger så hajkbrickan kommer nog med ändå tror jag.

/Tommy

...

Tackar för alla bra och mindre bra ideer.. Det lutar åt att jag för första gången ordentligt fattar vad jag skall ha "hajkbrickan" till :) Skall gå och "dona till" en riktig lättviktshajkbricka för ändamålet..
/Henrik

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg