Re: Nån som vet vad ett par Converse AllStar väger?
Tygskor kan vara en pina, så ska man ändå gå med skor som inte står emot väta, tycker jag att man ska satsa på ett par som inte håller kvar vattnet. Salomon Techamfib mfl sandalhybrider verkar bra, förutsatt att de håller.
Andra gången jag gick i fjällen var det en i gruppen som nyss skaffat "lätta och billiga lägerskor". Han hade köpt Converse-kopior på överskottsbolaget för en femtilapp. Eftersom han inte hunnit prova dem, tog han till rejält i storlek. Följden blev en 44:a och en 46:a till hans fötter i stl 42. När vi skrattat färdigt åt den ofrivilliga cirkusclownen visade det sig att skoj*larna aldrig torkade, så han tvingades ha sura lägerskor för resten av turen. Därför skaffade jag inte Converse, utan andra streetskor inför årets tur.dexecupen; sa:Min gode vän Johan går sin egen väg. Han skulle snabbt avfärda hela diskussionen om dämpning, stöd, skydd och vattentäthet hos skodon som trams och prylbögeri. Ett exempel.. Sarek -96; Sex (6!) dagar vandrar Johan med Converse AllStar på fötterna! (Lägg till en päronsäck utan avbärarbälte och endast arméns makaroner, 8 min koktid på T-röd)
Tygskor kan vara en pina, så ska man ändå gå med skor som inte står emot väta, tycker jag att man ska satsa på ett par som inte håller kvar vattnet. Salomon Techamfib mfl sandalhybrider verkar bra, förutsatt att de håller.