• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

UH -dags att byta spår?

Ska man göra det hela ordentligt så tycker jag man ska skippa alla titangrytor och ta med en Fältgryta/Dutch oven. Väger mycket men ger möjlighet att laga riktig mat eller bra för att man vill ha nybakad brödlimpor även när man är i skogen.

Ylletröjor är väldigt underskattade och efter tipset från Lars Monsen att köpa alldeles för stor och sen bryta mot alla regler och tvätta den i 60 och då få en tätare tröja. Sen finns de ofta på loppis eller handstickad av någon bekant som gillar att sticka.

Sen det där med att ära tungt och lätt, jag må bära tungt men jag går inte långt och stanna gärna längre på samma plats, detta njuter även min späda kropp av och sliter inte mycket på den. men jag njuter till fullo av naturen.
 
Ska man göra det hela ordentligt så tycker jag man ska skippa alla titangrytor och ta med en Fältgryta/Dutch oven. Väger mycket men ger möjlighet att laga riktig mat eller bra för att man vill ha nybakad brödlimpor även när man är i skogen.

Ylletröjor är väldigt underskattade och efter tipset från Lars Monsen att köpa alldeles för stor och sen bryta mot alla regler och tvätta den i 60 och då få en tätare tröja. Sen finns de ofta på loppis eller handstickad av någon bekant som gillar att sticka.

Sen det där med att ära tungt och lätt, jag må bära tungt men jag går inte långt och stanna gärna längre på samma plats, detta njuter även min späda kropp av och sliter inte mycket på den. men jag njuter till fullo av naturen.

Jo en Dutch Oven vore ju grymt att orka släpa med sig! Men så hardcore är då inte jag, kanske provar nån dag! Var nog tungt att bära Muurikkan en 4-5 km...

Hmm man får testa Monsens knep kanske...
 
När jag var yngre tyckte jag också det var häftigt att ha med sig en massa coola grejer. Men när jag var tvungen att lägga mig tidigt för att orka med nästa dag medans de andra satt uppe och umgicks och spelade kort så insåg jag att det kanske inte var så himla "häftigt"...
 
ah.. du tänker på italienska skor.. Paolo Scafora, Enzo Bonafe mfl.

Hmm kollade in dina förslag, inte riktigt min prisklass för ett par vanliga skor... plus att jag inte passar i fancy stuff :)

Däremot kanske jag slår till med ett par Blötnäbb från Kero! De såg riktigt enkla och intressanta ut! Får nog köpa in hö också istället för sockar...
 
dom skorna kostar ca. 400kr om året inkl. underhåll.. grymt billigt!! du har väl inte kängor på redovisningsfirman?

Hur många år pratar vi om här? 20-25? Då är det högt inköpspris! :)

Hör du, här uppe i Lapplands vildmarker går vi klädda hur vi vill :)
Plus, firman är ju min, gör väl vad jag vill! haha!
 
Hur många år pratar vi om här? 20-25? Då är det högt inköpspris! :)

Hör du, här uppe i Lapplands vildmarker går vi klädda hur vi vill :)
Plus, firman är ju min, gör väl vad jag vill! haha!

tja, var 5 år halvsular man fram, vart 3 år bak och två justeringar av lästen.. på 20-25 år.. sedan behöver man inte vara en barbar för man bor i lappland ;-)
 
tja, var 5 år halvsular man fram, vart 3 år bak och två justeringar av lästen.. på 20-25 år.. sedan behöver man inte vara en barbar för man bor i lappland ;-)

Är inte helt hundra på att man överlever här om man inte är hård som Clintan... :)

Hmm lät ju jobbigt och sula om grejer. Blir nog kanske ett par blötnäbb med hö, lär knappast bli mer gammaldags än så! Borde inte lukta utan sockar! Haha...
 
Är inte helt hundra på att man överlever här om man inte är hård som Clintan... :)

Hmm lät ju jobbigt och sula om grejer. Blir nog kanske ett par blötnäbb med hö, lär knappast bli mer gammaldags än så! Borde inte lukta utan sockar! Haha...

struntprat, det är mest mjukostar däruppe.. sexuellt förvirrade män i schinnbyxor ^^ drömmer om att bli frisörer i stockholm.. riktiga karlar våga klä sig som dom vill, dom behöver inte den lokala "uniformen" för att överleva.. wohoo!!

det fina med skohö är att du kan slänga det på utedasset när det börja "dofta" :)
 
tillbaka till uteliv.. hur är det med bambu, bra eller skit.. jag har en del strumpor, kallingar och köpte ett underställ för att testa.. vad tycker ni?