Egentligen hade jag faktiskt tänkt låta ovanstående inlägg få sätta punkt för denna tråden då jag tycker att den säger det som jag skulle gissa att de allra flesta här (Mickael undantaget) anser.
Men man kan ju inte låta bli att klaga lite extra...
Jag vill ändra riktningen lite.
Mickael,
Du har rätt i mycket. Jag känner inte dig, vet ingenting om det du vet någonting om och har om sanningen ska sägas inte följt detta äventyr från början. Är ny här på sidan och det första jag mötte här var ditt rekordförsök. Jag kollade in din sida och det hela verkade ambitiöst och bra!!
Detta är inte, vare sig hårdför kritik eller påhopp, så något sådant tillbaka undanbeder jag mig. Även så några tillrättelsevisanden om språk och annat irrelevant.
Det är klart att man måste vara en smula kaxig och ha gott självförtroende då man startar ett sådant försök. Men även jag som inte har varit med från början tyckte att det man möttes av, av allt jag har läst om/från dig var en rätt tråkig attityd.
Mognad har inte med saken att göra. Icke så heller ålder. Men det kan alltid vara nyttigt att bemöta medmänniskor på ett trevligt sätt. Som jag har uppfattat var de flesta, av det jag har läst att döma, intresserade av dig och ditt försök. Men din attityd har gjort att det liksom inte är kul längre, mer som en såpa, man följer det fast man inte riktigt vill.
Jag dömer ingen och erkänner att jag inte känner dig. Men som "fattig" student i din ålder, tillika långcyklare och gammal tävlingscyklist så undrar jag vad av det du har gjort som har varit så j-vla jobbigt och svårt? Jag har inte svårt att förstå att du med den attityden inte hittade det antal av sponsorer du önskade. Men med lite planering så hade det inte varit så svårt att spara ihop en liten slant (jag vet vad du tänker men.. jo jag vet hur det är att vara fattig student).
Det intressanta är också att trots alla dessa goda människors goda råd till dig och din attityd till svar så envisas de med att lyckönska dig i framtiden.
Det gör jag med. LYCKA TILL!! Hoppas du ger dig på försöket igen, om inte annat så hänger jag på/ försöker själv. Och vill du ha hjälp med att söka sponsorer så kan jag hjälpa dig.
Tack för ordet,
Johan